1402/02/18-13:02

تعمیرات اساسی نیروگاه برق بندرعباس با ۱.۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی

تعمیرات اساسی نیروگاه برق بندرعباس با ۱.۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی

مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس گفت: بیش از دو هزار قطعه در نیروگاه برق بندرعباس تعمیر و بازسازی شد که 1.5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی بدنبال داشته است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، داریوش محمودی صبح امروز در تشریح این خبر، افزود: با تعمیرات اساسی در نیروگاه برق بندرعباس بیش از ۱.۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد.

 

وی با بیان اینکه این تعمیرات با هدف صرفه جویی ارزی و جلوگیری هدر رفت مالی و ایجاد شبکه برق پایدار انجام شد، تصریح کرد: مهم‌ترین این قطعات، طراحی و ساخت قطعات سیستم هیدروژن سازی، ساخت و بازسازی کمپرسور است.

 

مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس با اشاره به اینکه با تعمیر این قطعه، هیدروژن کافی برای راه اندازی و خنک کردن همه واحدهای نیروگاه فراهم می‌شود، عنوان کرد: با تعمیر و بازسازی این قطعه صرفه جویی صد درصدی ارزی در نیروگاه برق انجام شد.

 

محمودی عنوان کرد: همچنین قطعات کمپرسور هوای فشار قوی، شاتون، پیستون hp، فیلتر هوا و رینگ پیستون نیز به دست متخصصان داخلی بازسازی و ساخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کنترل هیترهای فشار قوی با هدف از جلوگیری از ایجاد تنش حرارتی و سایش بر روی تیوپ‌ها هم در این نیروگاه تعمیر و بازسازی شد، تصریح کرد: نیروگاه حرارتی برق بندرعباس با چهار واحد بخار و دو واحد گازی با ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور و صنایع بزرگ استان هرمزگان دارد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط