1402/02/12-09:30

ایجاد مصالحه در ۴۶ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف هرمزگان

ایجاد مصالحه در ۴۶ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از ایجاد مصالحه در بیش از ۲۷ هزار پرونده‌ شوراهای حل اختلاف این استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و رئیس توسعه حل اختلاف استان، اعضا و کارکنان ستاد و شعب برتر شوراهای حل اختلاف شهرستان بندرعباس مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم، تلاش در جهت اصلاح ذات البین و صلح و سازش بین افراد را کاری الهی برشمرد و افزود: طبق روایات و احادیث از پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) اصلاح کنندگان بین مردم مقربان الهی در روز قیامت هستند.

 

مجتبی قهرمانی خطاب به مسئولان و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان تصریح کرد: اهمیت کار شما به عنوان فعالان عرصه صلح و سازش به نحوی است که امروز شورای حل اختلاف به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضا شناخته می شود.

 

وی یادآور شد: خوشبختانه شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در مسیری افتخارآمیز قرار دارد ولی ما نباید به داشته ها و عملکرد فعلی قانع باشیم و لازم است این تلاش ها تا حصول نتیجه نهایی که همانا جلوگیری از تشکیل پرونده در مراجع قضایی است، مجدانه پیگیری شود.

 

قهرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری پویش های مردمی ستاد ملی صبر و نتایج اثر بخش آن نیز اشاره کرد و افزود: لازم است با بهره گیری از همه ظرفیتها از جمله استفاده از رسانه های جمعی محلی و ملی، تریبون نماز جمعه وجماعات و حضور در مساجد، مراکز دانشگاهی و فرهنگی و همچنین اطلاع رسانی در فضای مجازی در جهت تبلیغ پویش های بخشش اهتمام داشته باشید.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ از تعداد ۹۴ هزار و ۵۱۱ پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان تعداد ۹۴ هزار و ۹۶۱ پرونده با احتساب پرونده های مانده از سال قبل مختومه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۵۸ هزار و ۹۳۴ فقره پرونده ارجاعی به شعب مختلف شوراهای حل اختلاف استان که قابل صلح و سازش بوده اند نیز تعداد ۲۷ هزار و ۶۰ پرونده به سازش منجر شده است.

 

مجتبی قهرمانی این میزان از صلح و سازش را چیزی در حدود ۴۶ درصد از کل پرونده‌های قابل صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان عنوان کرد.

 

در ادامه این مراسم مظفر حمزه ئی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان هرمزگان نیز ضمن بیان گزارشی از عملکرد یکساله شوراهای حل اختلاف استان، اظهار داشت: با تلاش های بی وقفه همکارانم در مجموعه توسعه حل اختلاف استان در سال گذشته تعداد ۲۸ نفر از زندانیان محکوم به قصاص رهایی یافته و به آغوش خانواده هایشان بازگشته اند.

 

وی همچنین تصریح کرد: یکی از اقدامات موفق شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندانها می باشد که بر این اساس در سال گذشته با تلاش و همت همکاران قضایی و کارکنان شوراهای حل اختلاف به همراه معتمدین محلی و صلح یاران،  تعداد ۵۱۴ نفر از  زندانیان که عمدتاً محکومین جرائم مالی و غیر عمد بوده اند از زندان های استان آزاد شده اند و همچنین از محکومیت ۵۴۴ نفر دیگر به مجازات حبس نیز جلوگیری شده است.

 

 در پایان این مراسم از تلاش‌های ۲۰۱ نفر از قضات، اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف و صلح یاران ستاد صبر استان هرمزگان که در بررسی‌های انجام شده، علاوه بر دستیابی به بیشترین امتیاز، حائز رتبه‌های برتر شده اند، با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط