1402/02/12-08:29

انتقاد از وضعیت فرهنگی کیش

انتقاد از وضعیت فرهنگی کیش

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: چیزی که با حضور در سطح جزیره مشاهده می‌شود آزادی در حوزه مباحث فرهنگی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از روابط عمومی امر به معروف هرمزگان، حجت الاسلام کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با سفر به جزیره کیش با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش دیدار کرد.

 

وی در این نشست با بیان اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد این است که مشوق‌هایی مانند معافیت گمرکی و مالیاتی تجارت را تسهیل کند و سرمایه گذاری بیشتر اتفاق بیفتد، گفت: چیزی که با حضور در سطح جزیره مشاهده می‌شود آزادی در حوزه مباحث فرهنگی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

 

وی افزود: در منطقه آزاد کیش سیاست فرهنگی که بتوانیم با ناهنجاری‌های که شاهد آن هستیم مقابله کند متاسفانه وجود ندارد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان اظهار کرد: یکی از راهکار‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استفاده از ظرفیت گروه‌های مطالبه گر در سطح جزیره کیش پیرامون برنامه‌ها و مباحث فرهنگی است. این اتفاق می تواند زمینه ساز خوبی در حوزه فرهنگ جزیره را رقم بزند.

 

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: متاسفانه هدفی که از ایجاد گردشگری اسلامی دنبال می کنیم به آن نرسیده ایم چارچوب درست و مشخصی در منطقه آزاد کیش برای آن وجود ندارد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان عنوان کرد: این درست است که مناطق آزاد باید درآمدزایی داشته باشد، ولی قرار نیست با بی بندوباری و آزادی در مسائل اخلاقی به درآمدزایی برسیم. یکی از مطالبات از دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سامان دادن جزیره کیش در این خصوص است.

 

در ادامه پور زادی، سرپرست منطقه آزاد کیش با تاکید بر اقدامات ایجابی و کار‌های فرهنگی گفت: برای ترویج الگو‌های زیست عفیفانه باید جنبه‌های ایجابی این موضوع جدی گرفته شود.

 

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که برای برطرف کردن ناهنجاری‌های که در سطح جزیره دیده می‌شود جذب گردشگران فرهنگی است و با برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی می‌شود تعادل خوبی در جزیره به وجود بیاوریم.

 

سرپرست منطقه آزاد کیش با تاکید بر حفظ چارچوب‌ها در حوزه گردشگری بیان کرد: تمام تلاش ما این است که فضای عمومی کیش را بهتر کنیم.

 

در پایان پور زادی آمادگی خود را برای اقامه فریضه امربه معروف و نهی از منکر در اعلام کرد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط