1402/01/29-09:50

گامی برای تحقق کاشت یک میلیارد درخت

تفاهم نامه همکاری بین منابع طبیعی هرمزگان و شرکت نوآوران خلاق خلیج فارس با هدف مدیریت منابع کاغذی و پویش کاشت یک میلیارد درخت منعقد شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، امیرارسلان عامری در مراسم انعقاد تفاهم نامه با منابع طبیعی استان که در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد، افزود: شرکت جامش همچنین هدایایی به مناسبت های مختلف شامل، قدم نورسیده از طرف بیمارستان، اهدای خون از طرف سازمان انتقال خون، فارغ التحصیل از طرف دانشگاه و جشن شکوفه ها به منظور افزایش نهادینه شدن فرهنگ کاشت درخت در استان اعطا می کند.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح چتر سبز زندگی توسط این شرکت با هدف اهدای کاغذ احیای درخت و در راستای نهادینه شدن منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت این فرهنگ، بیان داشت: نهادها و مجموعه هایی که در جهت حفظ محیط زیست و طبیعت اقداماتی را انجام می دهند، مشمول دریافت پلاک سبز از مجموعه جامش هستند. 

 

عامری خاطرنشان کرد: در نظر داریم برنامه ای راه اندازی کنیم که همه ی زباله ها در چرخه پسماند بطور مجدد قابل استقاده شود، به خصوص در مناطق گردشگری تا گردشگران زباله های خود را در محیط رها نکنند و به ایستگاه‌های پسماند تحویل دهند.  

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز دراین نشست گفت: هرمزگان دارای شرایط شکننده جغرافیایی بوده و هرساله میزبان همیشگی سیل وخشکسالی می باشد، در حال حاضر ۷۲ گنبد نمکی داریم که آب های موجود را شور کرده و مشکلاتی را دراین حوزه ایجاد می کند.  

 

سیدمحمدنور موسوی افزود: جنگل‌های ایرانی تورانی و خلیج عمانی در هرمزگان در راستای توسعه فضای سبز و احیا ونگهداری جنگلها می باشد، مساحت جنگلهای  حرا در حال حاضر۱۹ هزار هکتار است در طول ساحل کشیده شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: پویش کاشت یک میلیارد درخت در استان آغاز شده و همه پای کار هستند این پویش را به کمک مردم و دولت به پیش می بریم.

 

وی گفت: در زراعت چوب و کاشت اکالیپتوس می توان از آب‌های غیرمتعارف هم می توان استفاده کرد از پساب تصفیه خانه میناب برای این مسئله استفاده می کنیم مدیریت هرزآب ها واستفاده از دانش بومی قوی است که از قدیم الایام در استان در حال انجام است اگرنهالکاری با استفاده از مدیریت هرزآب اجرا شود با استفاده از رطوبت هوا بعداز دوسال گیاه مستقر می شود و ما مشکل چندانی نخواهیم داشت.

 

موسوی گفت: این کارها موجب افزایش سرانه فضای سبز در هرمزگان می شود، در غرب شهر بندرعباس صنایع بزرگی مستقر هستند در مجموع کارهای انجام شده در راستای تعهد ۲۵ درصد فضای سبز صنایع می تواند قدم بزرگی در راستای پویش کاشت یک میلیارد درخت باشد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط