1402/01/21-13:35

معضل کمبود کپسول گاز در جزیره قشم

معضل کمبود کپسول گاز در جزیره قشم

نبود و یا کمبود کپسول گاز مایع در قشم معضلی است که هر چند وقت یکبار باعث گلایه مردم قشم می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، در چند روز گذشته نبود سیلندرهای گاز و کمبود آن و توزیع نامناسب سبب اعتراض شهروندان در سراسر جزیره شد.

 

در این بین سوء‌استفاده کنندگان موقعیت‌های گوناگون، اقدام به فروش کپسول گاز مایع بصورت آزاد و با نرخی بسیار بالاتر از نرخ بازرگانی می‌کنند.

 

مهرداد سالاری‌فر، مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم در این باره گفت: با تلاش شبانه روزی کارگران و تمامی نیروهای شایسته شرکت مشعل گاز قشم برای جبران کمبود گاز در جزیره قشم با صرف هزینه نیروی انسانی و خدمات و با زیان 10 میلیارد ریالی تلاش کردیپ تا مشکل چندانی برای تامین نیازهای مردم جزیره ایجاد نشود.

 

وی افزود: از 28 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه سال جاری سهمیه شرکت مشعل گاز قشم برای توزیع گاز مایع 950 تن بوده‌است.

 

سالاری‌فر عنوان کرد: سامانه‌ای برای جلوگیری از قاچاق گاز مایع از کشور ایجاد شده‌است که البته با مشکلاتی همراه بود و این موضوع مردم جزیره قشم را که تقریبا تمامی نیاز پخت و پز خود را با این سوخت به انجام می رسانند، با چالش مواجه کرد که با پیگیری های انجام شده این معضل رفع شده‌است.

 

مهرداد سالاری فر با بیان اینکه این شرکت در صورت وجود گاز و فروش آن، چه از بعد مادی و چه از بعد معنوی سود بیشتری خواهد کرد و همیشه خواستار عرضه بیشتر به شهروندان است، افزود: برای جبران تقاضای موجود و افزایش گردشگران امسال، مجبور به خرید گاز به مبلغ آزاد و 5 برابر بالاتر از قیمت عرضه شدیم تا این مشکل را مدیریت کنیم.

 

 وی اظهار کرد: متاسفانه سامانه طراحی شده برای مزدوجین سال 1390 به بعد که سرپرست خانوار هستند، فعال نیست و افرادی هم که فاقد کد پستی هستند نیز با مشکل ثبت نام مواجه شده‌اند.

 

اهالی بشاگرد نیز در هفته های اخیر از گرانی کپسول گاز و عرضه آن به قیمت هر عدد تا 100 هزار تومان نیز گلایه مند هستند و از طرفی هزینه بالای حمل کپسول تا بشاگرد در مواردی علت این گرانی و کمبود عنوان می شود که نظارت بیشتری برای انجام حمایت از انتقال و توزیع کپسول در مناطق مختلف هرمزگان را می طلبد. امری که نباید میان دستگاههای مسؤول مورد پاسکاری قرار گیرد.

 

گازکشی شهری در هرمزگان که طی دو سه ساله اخیر با هزینه بالایی شتاب گرفته، بدلیل گرانی خرید انشعاب و انجام لوله کشی داخلی در منازل با عدم اقبال مردمی مواجه شده است.

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط