1402/01/18-13:18

افزایش تمایل قاچاقچیان به خودرو/ کشف 12 خودروی لوکس قاچاق در 20 روز اخیر در هرمزگان

افزایش تمایل قاچاقچیان به خودرو/ کشف 12 خودروی لوکس قاچاق در 20 روز اخیر در هرمزگان

تفاوت فاحش قیمت خودروی شاسی بلند دست دوم در ایران با آن سوی مرز سبب شده تا قاچاقچیان این روزها تمایل هرچه بیشتری به این بخش نشان دهند به طوری که فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف 12 خودروی لوکس قاچاق در 3 هفته اخیر خبر داده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، تفاوت 6 تا 10 برابری قیمت خودروی شاسی بلند دست دوم در ایران با کشورهای همسایه جنوبی سبب شده تا این روزها بازار قاچاق این خودروها به داخل کشور بسیار رونق بگیرد و پلیس نیز با تمرکز هرچه بیشتری، بتواند شمار زیادی از این خودروها را کشف کند.

 

قاچاقچیان گاه با انتقال یک لندکروز 6 سیلند دست دوم 1 تا دو میلیارد تومانی از آن سوی خلیج فارس به مرزهای عمدتا شرقی هرمزگان می توانند آن را تا 15 میلیارد تومان در داخل کشور به فروش برسانند و همین امر سبب شده تا ریسک این انتقال را انجام دهند.

 

در این زمینه سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان گفته با تلاش همه جانبه کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان در ۲۰ روز گذشته ۱۲ دستگاه خودرو لوکس خارجی قاچاق شناسایی و توقیف شدند.

 

به گفته وی، در مدت یاد شده تعداد ۱۷ نفر از عوامل و عناصر اصلی قاچاق خودروهای لوکس نیز دستگیر و با تشکیل پرونده های جداگانه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند. 

 

این مقام انتظامی استان ارزش ریالی خودروهای قاچاق کشف شده از ابتدای طرح نوروز تاکنون را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی هزار میلیارد ریال (100 میلیارد تومان) عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط