1401/12/22-10:21

تعیین تکلیف 154 کانتینر بلاصاحب در بندر شهید رجایی

تعیین تکلیف 154 کانتینر بلاصاحب در بندر شهید رجایی

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف 154 کانتینر بدون هویت و بلاصاحب در بندر شهید رجایی بندرعباس با اقدام دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان امروز گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به عنوان یکی از موانع تولید به شمار می‌رود و همچنین با توجه به سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران نوین تحول قوه قضاییه؛ رصد فرآیند‌های جاری بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی و ساماندهی امور مرتبط با آن، رسیدگی به وضعیت کالا‌های متروکه و رسوبی موجود در این مجموعه ها، ترخیص و بارگیری کالا‌های اساسی مورد نیاز جامعه و مسائلی از این دست، از اولویت‌های دستگاه قضایی و از جمله مسائل اصلی و ریشه‌ای استان هرمزگان است.

 

وی تأکید کرد: با توجه به دستورات ریاست قوه قضاییه در سفر تخصصی به استان هرمزگان، هدف اصلی در حوزه ساماندهی به وضعیت بنادر و گمرکات، حل ریشه‌ای مسائل به منظور عدم تکرار مجدد آن است.

 

قهرمانی در ادامه افزود: در همین راستا برخی از اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان که در یک سال اخیر و بعد از سفر تخصصی ریاست معظم و معزز قوه قضاییه به این استان در حوزه بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی انجام شد که از جمله این اقدامات می‌توان به تعیین تکلیف 154 کانتینر فاقد هویت و بلاصاحب در بندر شهید رجایی بندرعباس اشاره کرد.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این 154 کانتینر فاقد هویت و بلاصاحب که در جریان بازرسی و حین سفر ریاست قوه قضاییه به استان هرمزگان شناسایی شدند، پس از بررسی‌های قضایی و انجام تحقیقات جهت کشف زوایای پنهان موضوع، مشخص گردید؛ تعداد 23 کانتینر از این تعداد، معدومی بوده که به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تحویل داده شد.

 

اوی خاطرنشان کرد: مشخصات 131 کانتینر دیگر که بدون هویت بودند نیز در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار چاپ شد که در نهایت مشخص شد از مجموع این تعداد کانتینر، تعداد 14 دستگاه متعلق به سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین گفت: درخصوص مابقی این کانتینر‌ها که تعداد 117 دستگاه کانتینر بود هم پس از طی مراحل قانونی مربوطه، از سوی دادگاه اصل 49 قانون اساسی، قرار سرپرستی به منظور تحویل کانتینر‌ها به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صادر شد و پس از انجام مراحل مورد نظر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نسبت به انتقال این کانتینر‌ها به محوطه اختصاصی خود اقدام کرده است.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط