1401/12/13-10:55

راه اندازی زایمان بدون درد به روش اسپینال در بندرعباس

راه اندازی زایمان بدون درد به روش اسپینال در بندرعباس

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شریعتی بندرعباس از راه اندازی زایمان بدون درد به روش اسپینال در بندرعباس خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، زینب اللهی رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شریعتی بندرعباس امروز گفت: زایمان بدون درد به روش اسپینال با همکاری متخصص زنان و متخصص بیهوشی انجام می شود که با تزریق داروهای بی حسی، درد مداوم در قسمت تحتانی بدن مادر کاهش یافته و این امکان را به فرد می دهد که در حالت هوشیاری کامل درد خود را احساس نکرده و در عین حال هم مزایای زایمان طبیعی نیز بهره مند گردد.

 

وی افزود: از مزایای دیگر این روش می توان به هوشیار بودن مادر، احساس تولد نوزاد و ارتقای سلامت مادر و نوزاد با روی آوردن به زایمان طبیعی، اشاره کرد.

 

 ریاست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دکتر شریعتی تصریح کرد: ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و ترغیب هرچه بیشتر مادران باردار به این امر به بالا بردن میزان سلامت مادر و کودک کمک بسیاری کرده و این مهم از جمله اهداف اولویت دار اجرای این روش در بیمارستان دکتر شریعتی است.

 

بی‌حسی نخاعی یا اسپینال برای زایمان بدون درد یکی از روش‌هایی است که موجب شده زایمان برای بسیاری از زنان عملی راحت تلقی شود. امروزه دیگر همچون گذشته زایمان طبیعی با سختی و مشکلات فراوان همراه نیست؛ چراکه وجود روش‌های متنوع زایمان به خوبی توانسته درد زایمان را برای زنان قابل تحمل کند. از جمله این روش‌های کنترل درد زایمان؛ بی‌حسی نخاعی برای زایمان بدون درد یا روش اسپاینال و اپیدورال است که با ایجاد بی‌حسی در قسمت نخاع و پایین تنه باعث می‌شوند روند زایمان به خوبی و راحتی پیش برود. البته که بی‌حسی نخاعی روشی نیست که فقط برای تحمل درد‌های زایمان به کار رود؛ بلکه در عمل‌های دیگری که نیاز به بی‌حسی پاها وجود دارد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط