1401/12/10-18:45

آمادگی 80 شناور برای نوروز 1402/ افتتاح 640 میلیارد تومان پروژه با حضور وزیر راه

آمادگی 80 شناور برای نوروز 1402/ افتتاح 640 میلیارد تومان پروژه با حضور وزیر راه

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی این اداره کل برای افتتاح ۱۰ طرح دریایی و بندری به ارزش ۶۴۰ میلیارد تومان طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز اظهار کرد: استان هرمزگان با وجود ۲ هزار و ۲۲۷ کیلومتر مرزآبی و ۱۴ جزیره اصلی و مهم، بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر کشور برای توسعه حمل و نقل دریایی در کشور طرح‌های بسیار بزرگی پیش رو دارد.

 وی ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی شش میلیون TEU در سال است که با افتتاح فاز سوم طرح توسعه این بندر طی چند روز آینده این ظرفیت به هشت میلیون TEU در سال افزایش پیدا می‌کند.

عباس‌نژاد گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ۶۴۰ میلیارد تومان طرح در دست افتتاح و بهره‌برداری دارد که مهم‌ترین آن می‌توان به بخشی ازفاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی اشاره کرد که شامل سه پست اسکله و ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه با استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی بندرسازی و سازه‌های دریایی است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش بینی کرد با بهره‌برداری و ادامه این طرح برای بیش از یک‌هزار نفر شغل ایجاد شود.

 وی بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر را از دیگر طرح‌های شاخص نام برد که اثرگذاری بسیار زیادی در توسعه صادرات مواد معدنی و ایجاد اشتغال و رونق معیشت ساحل‌نشینان این منطقه دارد که با بهره‌برداری از این طرح به صورت مستقیم  برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

افتتاح سازمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی

 عباس‌نژاد، سومین طرح شاخص آماده بهره‌برداری را ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی عنوان کرد و گفت: بخش کنترل ترافیک  و امداد نجات دریایی کشور در این ساختمان مستقر شده  و بیشترین امکانات و تجهیزات مدرن  استفاده شده توسط  شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و به اجرا درآمده است.

طی دو هفته تا 500 هزار گردشگر جابجا شدند

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه طرح‌های گردشگری دریایی و اقدامات پیش رو در طرح تسهیل سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: پیک نوروزی سفرهای دریایی به  هرمزگان از دو هفته پیش به خصوص در روزهای تعطیلی ایام شعبانیه شروع شده و طی دو هفته بین ۳۰۰ تا ۵۰۰هزار گردشگر فقط در مسیر سه گانه دریایی بندرعباس -قشم -هرمز تردد داشتند.

36 شناور برای انتقال مسافران از بندر شهید حقانی به قشم و هرمز و لارک

به گفته وی، برای ایام نوروز سال آینده، ۳۶ شناور مسافری استاندارد از مقصد بندر حقانی به قشم، هرمز، لارک و بالعکس با سه هزار و ۷۰۸ صندلی آماده شده و برای بندر آفتاب و چارک نیز ۹ شناور مسافری با ۸۰۲ صندلی درنظر گرفته شده که مجموع آنها به ۴هزار و ۵۰۰ صندلی می‌رسد.

 عباس‌نژاد تصریح کرد: در راستای ایجاد سفرهای ایمن و فرح‍‌بخش برای گردشگران و مسافران نوروزی تعداد ۱۷ شناورهای رو-رو(لندینگ‌کرافت) برای مسیر دریایی پل و لافت و ۲۵ شناور نیز برای مسیر چارک -آفتاب  به کیش آماده شده است.

7 شناور ناجی آماده خدمات رسانی اضطراری هستند

این مقام مسوول تعداد شناورهای ناجی در این ایام را هفت شناور اعلام کرد و ادامه داد: در کنار آن تعدادی از شناورداران استان به عنوان همیارناجی به صورت داوطلبانه در کنار ستاد استانی طرح سفرهای دریایی همکاری می‌کنند، همچنین شناورهای نیروی دریایی سپاه و ارتش حضور دارند و از توان نیروهای هلال احمر و سازمان امداد و نجات هوایی در ایجاد سفری ایمن استفاده خواهد شد.

 وی گفت: به منظور ارائه سفرهای بهتر و خاطره انگیز مسافران نوروزی به ویژه در این ایام به توصیه‌های ایمنی ما که از طریق صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌شود، توجه داشته باشند.

هرمزگان 64 درصد ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور را دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: صنعت حمل و نقل دریایی یکی از ایمن‌ترین و اقتصادی‎ترین صنعت حمل و نقلی در دنیا محسوب می‌شود، استان هرمزگان با بیش از ۶۴ درصد ظرفیت حمل و نقلی دریایی جای پیشرفت زیادی دارد.

عباس‌نژاد خاطر نشان کرد: در همین راستا برای توسعه بنادر نخل ناخدا، شهید حقانی و هرمز تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی، مناطق آزاد تجاری، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و استانداری استان منعقد شده که تا چندسال آینده استان هرمزگان به عنوان قطب بزرگ گردشگری دریایی تبدیل می‌شود.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط