1401/12/10-14:44

بازدید معاون قضایی دادستان کل کشور از مراحل ثبت انبارهای بندر شهید رجایی در سامانه جامع تجارت

بازدید معاون قضایی دادستان کل کشور از مراحل ثبت انبارهای بندر شهید رجایی در سامانه جامع تجارت

معاون قضایی دادستان کل کشور از مراحل ثبت و نحوه فعالیت انبارهای بندر شهید رجایی در سامانه جامع تجارت وزارت صمت بازدید کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور امروز با همراهی علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان ضمن حضور در بخش های مختلف بندر و گمرک شهید رجایی بندرعباس از مراحل ثبت انبارهای این مجتمع بندری در سامانه جامع تجارت بازدید کرد. 

 

معاون قضایی دادستان کل کشور در جریان این بازدید با بیان اینکه از سوی دادستان کل کشور مأموریت ویژه ای دارد که از بندر شهید رجایی بازدید کند، بر لزوم تسریع در ثبت همه انبارهای موجود در سامانه جامع انبارهای سامانه جامع تجارت و جلوگیری از تأخیر در تخلیه کالاهای اساسی و تحمیل هزینه دموراژ به کشور و همچنین نظارت بر ورود و خروج کالا به انبارهای بندری و پیشگیری از رسوب کالا تأکید کرد. 

 

وی همچنین تصریح کرد: دادستانی کل کشور نیز با همین رویکرد و مجدانه به دنبال تسریع در تعیین تکلیف کالاهای مانده و رسوب شده در انبارها و تخلیه کشتی ها است و بر این اساس تأکید داریم که اقلام وارداتی به ویژه کالاهای اساسی باید هرچه سریعتر ترخیص و وارد چرخه توزیع شوند.

 

جمادی همچنین با بیان اینکه در نتیجه پیگیری‌های رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان هرمزگان بیش از یکصد و سی محوطه بندری در بندر شهید رجایی بندرعباس در سامانه جامع انبارها بارگزاری و اطلاعات آن‌ها ثبت شده است از اقدامات انجام شده در این خصوص تشکر کرد.

 

وی همچنین سرشماری موجودی بندر شهید رجایی با نظارت و پیگیری رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان را که موجب کشف روشهای نادرست در شیوه نگهداری و تخلیه و ترخیص کالا شد اقدامی مبتکرانه، جهادی و لازم توصیف نموده و ابراز امیدواری کرد وزارتخانه های اقتصاد و راه و شهرسازی بتوانند از این تجربه ارزنده در سایر بنادر نیز استفاده کنند.

 

 در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گزارشی در خصوص روند ثبت انبارهای این مجتمع بندری در سامانه جامع انبارها و موانع و مشکلات موجود ارائه نمودند.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط