1401/12/07-15:17

هشدار مهم دادستان جاسک درباره شترهای سرگردان

هشدار مهم دادستان جاسک درباره شترهای سرگردان

دادستان جاسک گفت : هر شتر داری تا قبل از غروب آفتاب شتر خود را جمع نکند در صورت مشاهده ذبح خواهند شد و مسئولیت آن برعهده هیچ کسی نخواهد بود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، علی امامی دادستان این شهرستان جاسک پیش از ظهر امروز در جلسه با دهیاران و شوراهای شهرستان جاسک در خصوص ساماندهی شترهای سرگردان اظهار کرد: وضعیت شهرستان جاسک در بسیاری از موارد مناسب نیست که باید شوراها و دهیاران برای حل این موارد پای کار باشند.

 

وی افزود: دهیاران و شوراهای منطقه در چهارچوب شرح وظایف خود حتما مطالعه داشته باشند که قانون برای شرح وظایف دهیاری ها در بند هفت ماده 10 به صراحت به این موضوع پرداخته است.

 

دادستان شهرستان جاسک با اشاره به ساخت وسازهای غیر مجاز در مجاورت 60 متری ساحل ودریا وتصرافات غیر اراضی و صدور پروانه غیر مجاز گفت: در برخی از روستاها مشاهده شده که دهیار برای برخی از افراد و نزدیکان خود اقدام به صدور مجوز قانونی پروانه کرده درصورتی که این اقدام غیر قانونی است.

 

امامی عنوان کرد: یکی از شرح وظایف دهیاران دربند 10  ماده 10 همکاری با نیروی انتظامی و ارسال وقوع جرائم و اجرای مقررات است که دهیار باید در انجام این بند همه اقدامات لازم را انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه تصرف در اراضی  ملی در شهرستان جاسک زیاد است تصریح کرد: در اینجا نقش دهیاران این است که هم مردم و کسانی که در تصرفات  به صورت غیر قانونی نقش دارند را توجیه کنند چون ما هدفمان حذف و یا جوابگو کردن افراد نیست.

 

دادستان جاسک با بیان اینکه گاهی افراد در این موضوعات قانون را نمی دانند اظهار داشت: کسانی که برای زمینی ادعای مالکیت دارند برای مالک بودن آن قانون  وجود دارد.

 

امامی با بیان اینکه اگر در روستایی حکم به رفع تصرف داد شده باشد و دهیار با منابع طبیعی همکاری نکند، گفت: در صورتی که به ما گزارش برسد که دهیاری در این خصوص همکاری ندارد ما در حوزه مسئولیتش برخورد قانونی را با وی انجام خواهیم داد.

 

وی افزود: برخی از دهیاران در انجام اقدامات قانونی می لنگند و اقداماتی را خارج از وظایف قانونی خود انجام داده اند یا در تصرف اراضی ملی نقش دارد در صورتی که وظیفه دهیار اجرای قانون است.

 

دادستان جاسک بیان کرد: اگر هدف ما در حوزه مسئولیت پیشرفت جاسک باشد پای کار بودن واجرای قانون مهمترین مورد در این زمینه می تواند باشد.

 

امامی با اشاره به موضوع تصرفات درجاسک گفت: من در این زمینه یک دهیار ندیده ام که پای کار باشد و گزارش تصرفات را به مراجع قضایی دهد.

 

دادستان شهرستان جاسک با اشاره به طرح ساماندهی شترهای سرگردان گفت: بیش از 3 ماه است که این طرح را مطالعه می کنم که یکی از معضلات ومشکلات شهرستان جاسک بحث امنیت جاده ها است.

 

وی افزود : وقتی جاده های یک منطقه امنیت نداشته باشند هیچ گردشگری در آنجا مراجعه نمی کند در صورتی که اگر به این موضوع توجه شود جاذبه های یک منطقه بهتر دیده می شوند.

 

امامی گفت: برای این موضوع طرحی دیده شده است که با هماهنگی با استان ودادگستری شهرستان سیریک با طور قاطع این طرح اجرا خواهد شد.

 

داستان جاسک عنوان کرد: هر شتر داری مکلف است برای شترهای خود ساربان داشته باشد و شترهای خود را تا قبل از غروب آفتاب جمع آوری کند.

 

وی بابیان اینکه جمع آوری شتر در شب کار سختی است، عنوان کرد: ما نباید اجازه دهیم که شترها در شب رها شوند و هر شتر داری تا قبل از غروب آفتاب شتر خود را جمع نکند در صورت مشاهده حذف خواهند شد و مسئولیت آن برعهده هیچ کسی نخواهد بود.

 

امامی خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم جان مردم  را به خاطر منفعت یک عده به خطر بیندازیم در صورتی که جوانان زیادی به علت تصادف با شتر ویلچر نشین هستند و یا جان خود را از دست داده اند.

 

برخی آمارها از فوت بیش از 50 نفر در یک سال اخیر در تصادف با شتر در جاده ها خبر می دهد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط