1401/12/04-10:59
معاون وزیر بهداشت:

۱۳ درصد مرگ و میر کشور مربوط به مصرف دخانیات است

۱۳ درصد مرگ و میر کشور مربوط به مصرف دخانیات است

معاون وزیر بهداشت گفت: 13 درصد مرگ و میر کشور مربوط به مصرف مواد دخانی است و افزایش مالیات بر دخانیات موحب کاهش مصرف مواد دخانی می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان امروز در اولین کنگره بین المللی دخانیات و سلامت که در بندرعباس در حال برگزاری است، اظهار کرد: پیگیر اعمال مالیات قابل قبول و تاثیر گذار بر کاهش مصرف مواد دخانی در کشور هستیم.

 

وی افزود: افزایش مالیات بر دخانیات، کاهش مصرف مواد دخانی را به همراه خواهد داشت.

 

به گفته فرشیدی، در این کنگره با بررسی راهکارهای علمی و تخصصی در راستای داشتن جامعه ای عاری از دخانیات، نظرات را به نهادهای تصمیم گیرنده در سطح ملی منتقل می کنیم.

 

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: همزمان با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق مجلس، امیدواریم بتوانیم تاثیر مناسبی بر آن چیزی که تحت عنوان مالیات بر دخانیات مطرح است را با افزایش تاثیر گذار و قابل قبول مالیات شاهد کاهش مصرف مواد دخانی در کشور باشیم.

 

وی عنوان کرد: هزینه درمان در بخش مراقبت از بیماران ناشی از دخانیات در کشور که دچار عوارض شده اند به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می رسد که بار این هزینه ها فشار سنگینی به حوزه درمان وارد می کند.

 

 فرشیدی بیان کرد: در این میان بخشی از افراد جامعه که درگیر دخانیات هستند دچار عوارض می شوند و شاهد از دست رفتن جان تعداد زیادی از این افراد نیز هستیم؛ سالانه بیش از ۱۳ درصد از آمار مرگ و میر مربوط به بیمارانی است که بصورت مستقیم با دخانیات ارتباط داشته و دچار بیماری های قلب و عروق و انواع سرطانها شده اند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط