1401/12/04-09:57
نماینده سازمان جهانی بهداشت:

تبعات مصرف دخانیات در ایران 177 هزار میلیارد تومان در سال است

 تبعات مصرف دخانیات در ایران 177 هزار میلیارد تومان در سال است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: تصور کنید بتوان سالانه 177 هزارمیلیارد تومان تبعات استعمال دخانیات را صرف توسعه و پیشرفت کشور کرد و آن وقت چه اتفاق عظیمی می افتد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران امروز در حاشیه کنگره دخانیات و سلامت که در بندرعباس در حال برگزاری است، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت با توجه به تبعات مصرف دخانیات در کشورها، چند اقدام کنوانسیونی به انجام رسانده که یکی از آنها کنوانسیون کنترل دخانیات در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران است که در ایران به تأیید مجلس و دولت رسیده است.

 

وی افزود: همچنین استراتژی های مختلفی نیز برای کنترل مصرف دخانیات در نظر گرفته شده که شامل پایش استعلام دخانیات، افزایش مالیات دخانیات در کشورها، مقابله با تبلیغات دخانیات و حفاظت مردم در برابر دود دخانیات دیگران است و کشورها هر ساله باید اقدامات و فعالیت های خودشان در این زمینه را به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند.

 

جعفر حسین خاطرنشان کرد: سالانه 177 هزار میلیارد تومان تبعات استعمال دخانیات و آثار و عوارض مرگ بار آن و نیز هزینه های سنگین درمان بیماران ناشی از مصرف مواد دخانی در ایران است که تصور کنید بتوان این 177 هزار میلیارد تومان را برای سلامت و توسعه کشور هزینه کرد. بنابراین سازمان جهانی بهداشت در سطح جهانی و منطقه ای و کشوری در برابر تلاش های صنعت دخانیات مقاومت کرده تا بتواند نسل آینده کشور و دنیا را در برابر دخانیات حفاظت کند.

 

بر اساس برخی آمارها سالانه در کشور بیش از 25 هزار میلیارد تومان فقط سیگار مصرف می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط