1401/12/04-12:55

مشوق‌های ویژه برای رونق ساخت و ساز در جزیره بوموسی

مشوق‌های ویژه برای رونق ساخت و ساز در جزیره بوموسی

استاندار هرمزگان، مسکونی‌سازی جزایر را مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب و تکلیف دولت دانست و گفت: لازم است در جهت مسکونی‌سازی جزایر و رونق ساخت و ساز در این مناطق به ویژه جزیره بوموسی طرح‌های ویژه و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، عصر امروز در نشست مشترک قرارگاه ملی مسکن و شورای مسکن هرمزگان که با حضور روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و حضور ویدئوکنفرانسی علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد، اظهارداشت: یکی از طرح‌های ابتکاری که در حوزه مسکن هرمزگان اجرای آن در میناب آغاز شده طرح مسکن تدریجی است که به جد به صورت پایلوت دنبال می‌شود و تا مرحله‌ی دیوار چینی نیز پیش رفته است‌. 

 

وی با اشاره به عزم استان و پیگیری‌های وزیر کشور برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، بیان کرد: دارایی استان برای پیشبرد طرح‌های بازآفرینی در بندرعباس اراضی ۳۵۰ هکتاری است که ضرورت دارد به سرعت تعیین تکلیف و ساماندهی شود و مسائل و موانع حقوقی آن نیز برطرف گردد.

 

دوستی با تاکید بر طرح دولت برای احداث شهر جدید خلیج‌فارس در ساحل شرقی بندرعباس، عنوان‌کرد: طرح‌هایی که تاکنون برای احداث این شهر آماده شده است مورد بازبینی قرار گرفته است و امیدواریم با پایان کارِ طراحی تا سال آینده عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود هر چند که بهره‌برداری کامل از آن ممکن است سال‌ها طول بکشد. 

 

وی مسکونی‌سازی جزایر را مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب و تکلیف دولت دانست و گفت: لازم است در جهت مسکونی‌سازی جزایر و رونق ساخت و ساز در این مناطق به ویژه جزیره بوموسی طرح‌های ویژه و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود. 

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره  به لزوم آزادسازی اراضی مجاور شهر بندرعباس به منظور تخصیص جهت احداث نهضت ملی مسکن، خواستار جابه جایی خطوط لوله گاز در این اراضی  شد که با موافقت اعضای قرارگاه ملی مسکن بنا شد جابه جایی خطوط لوله گاز از طریق اعتبارات دولتی وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

 

در این جلسه تصمیماتی در رابطه با الحاق زمین‌های جدید به شهرستان‌های میناب و بندرعباس ، احداث خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی و تامین اعتبارات مربوط به آن و اجرای نهضت ملی مسکن در جزایر گرفته شد. 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط