1401/12/01-12:44

کشف ۴۹ ‌سکه ‌تاریخی صفویه و زندیه در فرودگاه بندرعباس ‌

کشف ۴۹ ‌سکه ‌تاریخی صفویه و زندیه در فرودگاه بندرعباس ‌

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: ۴۹ قطعه سکه تاریخی مربوط به دوره‌های تاریخی صفویه و زندیه در فرودگاه بندرعباس کشف و ضبط شده است.

به گزارش نگاهجنوب ایران نیوز، محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان امروز در ارتباط با کشف سکه‌های تاریخی در فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 49 قطعه سکه تاریخی توسط پلیس فرودگاه از یکی از مسافران در فرودگاه بندرعباس کشف و ضبط شده است. 

 

وی افزود: در کارشناسی‌های انجام شده این سکه‌های قدیمی مرتبط با بخشی از تاریخ کشور و مربوط به دوره‌های تاریخی صفویه و زندیه است. 

 

مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: کارشناسی این سکه‌ها همچنان ادامه دارد و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی در حال انجام بررسی بیشتر برای تعیین زمان دقیق ضرب این سکه‌ها هستند. 

 

وی تصریح کرد: باید از اقدام هوشمندانه پلیس فرودگاه که مانع از قاچاق این سکه‌ها شدند و فرد خاطی را دستگیر و سکه‌ها را ضبط کردند نیز تقدیر کنیم چرا که این سکه‌ها مرتبط با بخشی از تاریخ بوده و میراث ملی محسوب می‌شود. 

 

محسنی تاکید کرد: فرد مذکور هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان تحویل شده است. 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط