1401/12/01-10:41
جانشین فراجا:

مجازات قاچاقچیان باید با بازدارندگی بالا باشد

مجازات قاچاقچیان باید با بازدارندگی بالا باشد

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به لزوم بازدارندگی بالای مجازات مجرمین حوزه قاچاق، گفت: در این رابطه باید هدف گذاری ها، استقرار و تلاش ها هدفمند باشند برای این منظور نسبت به فعال سازی قرارگاه مقدم در حوزه مقابله با قاچاق در مناطق جنوبی کشور اقدام شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور امروز در جریان سفر به هرمزگان در گفت و گویی رسانه ای عنوان داشت: یکی از مؤلفه های امنیت اقتصادی مقابله با قاچاق است و در این رابطه باید هدف گذاری ها، استقرار و تلاش ها هدفمند باشند برای این منظور نسبت به فعال سازی قرارگاه مقدم در حوزه مقابله با قاچاق در مناطق جنوبی کشور اقدام شده است.

فراجا از تمام ظرفیت ها در جهت مبارزه با قاچاق استفاده خواهد کرد

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه فراجا از تمام ظرفیت ها در جهت مبارزه با قاچاق استفاده خواهد کرد، گفت: امروز پدیده قاچاق دغدغه فرمانده معظم کل قوا و فرمانده کل انتظامی کشور و به نوعی دغدغه عمومی شده که باید از همه ظرفیت ها برای مقابله با آن استفاده شود.

اولویت پلیس، مقابله با دانه درشت ها و قاچاق کلان است

وی ادامه داد: در بحث مقابله با پدیده قاچاق، تبادل اطلاعات و اقدام مشترک مورد تأکید است و اولویت ما در بحث قاچاق، مقابله با دانه درشت ها و قاچاق کلان است و در این راستا ما نباید توانمان را برای مسائل جزیی هدر بدهیم بلکه باید اولویت بندی کنیم زیرا مبدا و مقصد مسیر و زمان در بحث مقابله با قاچاق بسیار مهم است.

ضرورت داشتن پیوست رسانه ای و مستند سازی کامل و مؤثر و متناسب با اقدامات

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر ضرورت پیوست رسانه ای و مستند سازی کامل و مؤثر و متناسب با اقدامات، تصریح کرد: در موضوع مقابله با قاچاق کالا این استان از قابلیت هایی برخوردار است که باید با برنامه ریزی های مناسب، اقدامات شاخص و قابل توجه در این زمینه مقابله جدی صورت گیرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراجا به موضوعات مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری، امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" از جمله پیشگیری و مقابله با قاچاق و حمایت از تولیدات ملی اشاره کرد و گفت: بایستی در حوزه مقابله با قاچاق به گونه ای عمل کنیم که احساس امنیت شغلی در بین تولیدکنندگان داخلی ارتقاء یابد البته در این خصوص اقدامات موثری انجام شده اما بایستی بیش از پیش به این موضوع اهتمام ویژه شود.

راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی، گام مهم پلیس در جهت مقابله با قاچاق سازمان یافته

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اقدام مناسب فراجا در راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی برای  مقابله با کالای قاچاق بخصوص در مبادی رسمی و قاچاق های سازمان یافته، یادآور شد: استفاده مؤثر و مناسب از توان پهپادی، بالگردی و راداری در حوزه مقابله با قاچاق بسیار موثر و کارساز بوده که این مهم مورد تأکید می باشد.

آمار شهدای انتظامی نشان از قاطعیت پلیس در برخورد با قاچاق دارد

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه آمار شهدای انتظامی نشان از قاطعیت پلیس در برخورد با قاچاق دارد، تأکید کرد: انهدام و معدوم سازی کالای قاچاق با هماهنگی و اخذ مجوز قضائی در پیشگیری از قاچاق بسیار مؤثر است.

اجرای رزمایش مقابله با قاچاق در پیشگیری از آن امری ضروری است

سردار رضایی با تأکید بر اینکه اجرای رزمایش مقابله با قاچاق در پیشگیری از آن امری ضروری و مورد تأکید می باشد، گفت: تدبیر بر این است که فرماندهی مرزبانی با پلیس امنیت اقتصادی ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت اقدامات قبلی، نسبت به اقدام مضاعف و اساسی در این زمینه اقدام کنند و با اشرافیت اطلاعاتی کامل به مقابله با قاچاق کالا بپردازند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در همین زمینه، اشرافیت اطلاعاتی را امری مهم و ضروری در اجرای موفق مأموریت های پلیسی عنوان کرد.

تأکید بر اقدام مقتدرانه پلیس نسبت به هنجارشکنان

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: باید بیش از پیش فعال بوده و در دستگیری اعضای باند های سارقان و دیگر جرایم سرقت، کارشناسان و مسئولان پرونده می بایست مجازات پیشنهادی خود را از دستگاه قضائی مطالبه نمایند و لازم است نتایج اقدامات به خوبی از طریق صدا وسیما، رسانه ها و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی و به سمع و نظر مردم برسد.

مجازات متهمان و مجرمین باید به گونه ای باشد که از بازدارندگی بالایی برخوردار باشد

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بیان داشت: مجازات متهمان و مجرمین باید به گونه ای باشد که از بازدارندگی بالایی برخوردار بوده که موجب بازگشت مجدد متهم به چرخه ارتکاب جرم نگردد و علاوه بر این موجب عبرت متهم و دیگر مجرمان و متخلفین نیز شود.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط