1401/11/29-11:19

6 خبر خوب درمانی در هرمزگان

6 خبر خوب درمانی در هرمزگان

افتتاح دو مرکز درمان ناباروری، کلنگ زنی مرکز سی تی اسکن بشاگرد، انجام دو عمل جراحی مهم در بیمارستان بوموسی و نیز افتتاح بخش دوراپزشکی و بخش زایمان خوشایند، خبرهای خوب درمانی هرمزگان در دو هفته اخیر است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، یکی از عمده ترین مشکلات استان هرمزگان در محرومیت امکانات بهداشتی و درمانی است که سبب سفر بسیاری از مردم این استان به استان های همجوار برای درمان می شود.

در دهه فجر امسال و نیز در یک هفته اخیر، شاهد به ثمر رسیدن برخی پروژه های هرچند کوچک در حوزه درمان در هرمزگان هستیم که در برخی موارد نیاز به سفرهای درون استانی برای دریافت خدمات درمانی را کاهش می دهد.

کلنگ زنی ساختمان سی تی اسکن بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) بشاگرد

مراسم کلنگ زنی ساختمان سی تی اسکن بیمارستان بشاگرد با حضور فرماندار ، امام جمعه ، مدیر شبکه بهداشت و درمان و اعضای شورای اداری در نهمین روز از دهه مبارک فجر  برگزار شد.

ساختمان مذکور با زیربنای ۵۰ متر مربع توسط خیر بومی بشاکردی ساخته و جهت استفاده مردم در اختیار بیمارستان قرار می گیرد.

افتتاح کلینیک درمان ناباروری در بیمارستان های  ابوالفضل (ع) میناب و شهید محمدیها در بندرلنگه

با حضور  حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزیر بهداشت، کلینیک درمان ناباروری میناب و نیز مرکز درمان ناباروری در بیمارستان بندرلنگه افتتاح و به بهره برداری رسید.

کلینیک درمان ناباروری بیمارستان ابوالفضل (ع) میناب با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه دارای ۲ تخت اتاق عمل، تجهیزات مجهز آزمایشگاهی، اتاق زوجین، بخش سونوگرافی و اتاق پزشک متخصص می باشد.

انجام دو عمل جراحی مهم در بیمارستان پارس بوموسی

رئیس خدمات پرستاری بیمارستان پارس شهرستان بوموسی (جنوبی ترین نقطه ایران) گفت: با حضور متخصص جراح عمومی در بیمارستان پارس ابوموسی، این بیمارستان آماده ارائه خدمات اعمال جراحی و پذیرش بیماران این شهرستان شد.

فرزانه خواجه در ادامه افزود: با آغاز این فعالیت، دو عمل جراحی تخلیه کیست سینه و برداشتن پولیپ زیر جلدی در ناحیه شکم توسط دکتر محمد خزدوز بصورت رایگان و با موفقیت انجام شد.

افتتاح بخش دوراپزشکی در لیردف جاسک

همچنین 27 بهمن ماه با حضور استاندار هرمزگان در شرقی ترین نقطه این استان، پروژه تل مدیسین (دوراپزشکی) در مرکز خدمات جامع سلامت لیردف شهرستان جاسک افتتاح شد.

این پروژه با ۴۰ متر زیر بنا و اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بیماران منطقه جاسک خدمات پزشکی تخصصی از راه دور ارائه می دهد.

افتتاح بخش زایمان خوشایند در بیمارستان خاتم الانبیا جاسک

پروژه زایمان خوشایند در بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان جاسک نیز روز گذشته (27 بهمن) با حضور استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.

این پروژه ۵۷۰ متر زیر بنا با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شد.

بهبود وضعیت بهداشت و درمان در هرمزگان در ماههای اخیر با جدیت هرچه بیشتری از سوی مسؤولان استان پیگیری و دنبال شده به طوری که همراستا با پیگیری های مهدی دوستی استاندار هرمزگان، دیگر مسؤولان عالی استان از جمله نماینده ولی فقیه نیز با بازدید میدانی از پروژه ساخت بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس در مجاورت بیمارستان شهید محمدی، مطالبات مردمی در این زمینه را مورد پیگیری قرار داد.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط