1401/11/26-22:46

صدور 3 ساعته سوء پیشینه در هرمزگان

صدور 3 ساعته سوء پیشینه در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به رتبه برتر این استان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک قضایی از صدور ۳ ساعته گواهی سوء پیشینه و ترتیب اثر لوایح در کمتر از ۱۰ ساعت خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، «مجتبی قهرمانی» رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز اعلام کرد: با توجه به آمار ارائه شده از سوی معاونت آمار و برنامه ریزی قوه قضاییه، دادگستری استان هرمزگان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک قضایی عناوین برتر را به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه شاخص هایی چون زمان ترتیب اثر لوایح بر اساس میانگین ساعت، گزارش صدور گواهی سوء پیشینه بر اساس میانگین زمان پاسخ دهی و نسبت دادخواست و شکوائیه ارجاع نشده به کل دادخواست ها و شکوائیه ها در این رده بندی از سوی معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به آمار مندرج در کتابچه نظارتی در همه این شاخص‌ها دادگستری استان هرمزگان‌ عملکرد مطلوبی داشته است.

 

قهرمانی تصریح کرد: در خصوص گزارش ترتیب اثر لوایح بر اساس میانگین ساعت پاسخگویی، استان هرمزگان تعداد ۲۰ هزار و هشتصد و بیست و سه لایحه را در طول یکماه با میانگین ۱۰ ساعت ترتیب اثر داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در شاخص زمان پاسخ دهی به درخواست های صدور گواهی سوء پیشینه الکترونیک نیز دادگستری استان هرمزگان با صدور ۵ هزار و چهارصد و هشتاد و پنج گواهی در ماه به صورت میانگین در سه ساعت به درخواست‌ متقاضیان پاسخ داده است.

 

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور مطرح است یادآور شد؛ افزایش رضایتمندی مراجعین، شفافیت در عملکرد، جلوگیری از فساد، تسهیل امور مردم، تسریع در رسیدگی ها، کاهش اطاله دادرسی و صرفه جویی در هزینه ها از مهمترین فواید و مزیت های ارائه خدمات الکترونیک قضایی است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو میلیون گواهی سوء پیشینه الکترونیک در سراسر کشور صادر شده است، گفت: با اجرای طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک که برای اولین بار در استان هرمزگان پایه گذاری و پس از آن در تمام کشور اجرایی شد، حجم قابل توجه‌ای از میزان تردد مراجعین به مراجع قضایی کاهش یافته است.

 

مجتبی قهرمانی بیان داشت: کاهش مراجعات غیرضروری موجب خواهد شد که دستگاه قضایی با آزادی عمل بیشتری به امور مهم‌تر و حساس‌تر رسیدگی کند.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط