1401/11/22-00:54

افتتاح و کلنگ زنی ۹۱ پروژه کشاورزی در دهه فجر در هرمزگان

افتتاح و کلنگ زنی ۹۱ پروژه کشاورزی در دهه فجر در هرمزگان

رییس جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان، گفت: ۹۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد و ۹۵۵ هزار ریال به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان امشب سفر وزیر جهاد کشاورزی به هرمزگان، بیان کرد: این طرح‌ها شامل کلنگ زنی ۲۸ واحد تولیدی با اعتباری افزون بر ۴۹ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال و افتتاح ۶۲ واحد تولیدی با هزینه ای افزون بر ۵۵ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال است. 

 

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارکرد: ۳۰۶ میلیارد ریال از این طرح‌ها در حوزه آب و خاک، ۳۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال در حوزه صنایع تبدیلی، سه هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال در حوزه گلخانه، ۳۲۶ امور دام ومرغداری گوشتی و پروار بندی در حوزه امور دام و مرغداری گوشتی و چهار و چهاردهم میلیاررد ریال عشایر است. 

 

مویدی ادامه داد: دشت پُل پولک در شرق هرمزگان یکی از طرح‌های شاخص بخش جهادکشاورزی هرمزگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که تحول خوبی را در منطقه محروم جاسک و بشاگرد ایجاد خواهد کرد و موجب توسعه سواحل مکران می شود. 

 

وی با تاکید بر لزوم توسعه کشت نخیلات در هرمزگان اظهارکرد: یکهزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دشت پُل پولک زیرکشت نخیلات می‌رود که این طرح با ساختار گردشگری و کشاورزی بوده و سبب اشتغال بیش از سه هزار نفر در مرحله اولیه خواهد شد. 

 

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به ایجاد شهر نساجی در استان عنوان کرد: امسال با توجه به الگوی کشت پنبه در جاسک، سعی داریم با سرمایه گذاری و اشتغال زایی در صنعت نساجی، کشت پنبه در بخش‌های مختلف استان را توسعه دهیم و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم. 

 

مویدی ابراز کرد: اگر سدهای گابریک، شریفی و سدیج در شهرستان جاسک احداث شود؛ می‌توانیم تولید محصولات استراتژیک در استان هرمزگان را افزایش داده و بخش زیادهای از نیازهای استان را برطرف کنیم. 

 

وی همچنین با بیان اینکه ۱۰۹ واحد تولیدی در استان هرمزگان به دلیل مشکلات مختلف جز واحدهای راکد و غیرفعال است، ادامه داد: از این تعداد ۳۵ واحد تولیدی با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشت. 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مجموع تولیدات باغی و زارعی استان را سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن عنوان کرد و یادآورشد: یک پایانه صادراتی نیز در هرمزگان در نزدیکی گمرک شهید رجایی بندرعباس با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال احداث است که با بهره‌برداری کامل از آن می‌توان شاهد تحولی در عرصه صادرات کشاورزی بود. 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط