1401/11/21-21:53

افتتاح دو سالن چندمنظوره ورزشی نیروی دریایی سپاه با حضور سرلشکر سلامی + عکس

افتتاح دو سالن چندمنظوره ورزشی نیروی دریایی سپاه با حضور سرلشکر سلامی + عکس

با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوسالن ورزشی چند منظوره و نیز زمین فوتسال در بندرعباس ، جزیره قشم و روستای آغوشک خشک کاری بندرجاسک افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهی سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و همزمان با ایام گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دو سالن ورزشی چند منظوره و  نیز زمین فوتسال در بندرعباس ، جزیره قشم و روستای آغوشک خشک کاری از توابع بندر جاسک افتتاح و به بهره برداری  رسید و  الحاق تجهیزات و وسایل تربیت بدنی و آمادگی جسمانی صورت گرفت .

سرلشکر سلامی با اشاره به قدرت اصلی سپاه که ترکیبی از سه عنصر اساسی است، گفت:  مهمترین عناصر اصلی قدرت در سپاه پاسداران عبارت است از ایمان قوی و روح بلند ، دانش ، علم و تجربه بالا و آمادگی جسمانی؛ خداوند هم در قرآن، علم و جسم انسان و بساطت در علم و جسم را نشانه فضیلت هر فرد و حتی جزء ضروریات معرفی می فرماید و در سوره بقره نیز بساطت در علم و جسم را از جمله فضائل مطرح کرده است. باید در میدان نبرد  توان روحی قوی داشته باشیم و از سلامتی و قدرتمندی بدنی برخوردار باشیم تا تحمل فشارهای فیزیکی سخت را در شرایط نبرد و یا هر موضوع و موقعیتی داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی قدرت رزمی نیروهای مسلح در همه جهان و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، مقوله انسان است، سلاح و تجهیزات در سپاه مهم است اما مهمتر از آن، افرادی هستند که از این سلاح ها استفاده می‌کنند و کارآمدی سلاح ها را ارتقا می‌دهند و از حداکثر ظرفیت تجهیزات استفاده می کنند . بنابراین رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید از نظر جسمی تحرک و آستانه‌ تحمل فیزیکی بالا و همچنین از ایمان و معرفتی عمیق برخوردار باشند.


فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه تلاش نیروی دریایی سپاه به همت فرمانده این نیرو سردار تنگسیری برای تربیت بدنی و آمادگی جسمانی دریادلان  فراهم و پشتیبانی کرده است تحسین برانگیز است افزود: وسایل و تجهیزاتی که امروز به مراکز و مجموعه های ورزشی و آمادگی جسمانی اضافه می شوند  مدرنترین تجهیزات ورزشی و بدنسازی موجود در سطح کشور هستند ، که خوشبختانه  همه آنها تولید و ساخت ایران است و الحمدالله این قابلیت در کشور  هست و در عرصه تجهیزات ورزشی نوعی خود اتکایی و خودکفایی به وجود آمده است.

 

سرلشکر سلامی افزود: توزیع این تجهیزات بین رده‌های مختلف نیرو نشانه عدالت ورزشی در سطح نیرو است  و میدان جاذبه خیلی قوی برای جوان ها ایجاد می سازد که با استفاده از این تجهیزات ، جسم خودشان را قوی کنند چون سلامت روح و جسم به هم وابسته است و ورزش در فصل مشترک این دو ، در برخورداری از سلامت قرار دارد.


فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه همه فرماندهان سپاه تلاش جدی در خصوص ارتقای سلامت جسم و تربیت بدنی با اولویت توسعه فضاهای ورزشی و تجهیز و نوسازی  مراکز ورزشی دارند گفت:  فرماندهان باید همه کارکنان و پاسداران و بسیجیان جوان را ترغیب و تشویق کنند تا حداکثر استفاده از این امکانات و تجهیزات ورزشی و آمادگی جسمانی را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد : از همه همکاران و پاسداران عزیزم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خصوصا در نیروی دریایی سپاه که شاهد این توسعه و گسترش فضاهای ورزشی هستیم  می خواهیم که برنامه های ورزشی را به شکل جدی به عنوان یک تکلیف کاملاً شرعی ، قانونی و سازمانی و یک وظیفه الهی نگاه کنند و إن شاءالله تمام همت خود را به کار بسته  و از این امکانات استفاده کنند و جسم و روح سالمی داشته باشند و کنارخانواده های عزیز و محترم با افتخار و عزتمندانه و به سلامت زندگی کنند.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری هم در پایان این مراسم ضمن تقدیر از اهتمام و تلاش فرماندهی مهندسی و تربیت بدنی ندسا برای بالا بردن آمادگی رزم دریادلان نیروی دریایی سپاه گفت: نقش سلامتی جسم و تقویت روحیه معنوی و آمادگی جسمانی در فعالیت‌های رزمی بسیار تعیین کننده است. ما بعنوان سرباز ولایت باید همچون رهبر فرزانه امام خامنه‌ای (حفظه الله) که نسبت به امر ورزش بسیار تأکید و سفارش کردند  حتما در شبانه روز ،  زمانی را به ورزش و تربیت بدنی اختصاص دهیم.

این طرح‌ها شامل افتتاح چند سالن ورزشی چند منظوره ، یک زمین فوتسال در روستای آغوشک و الحاق حجم وسیعی از وسایل و  تجهیزات نو ورزشی به مراکز و رده های نیروی دریایی سپاه می باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط