1401/11/15-20:42
وزیر نفت:

مشتری نفت سبک ایران بیش از تولید آن است

مشتری نفت سبک ایران بیش از تولید آن است

وزیر نفت گفت: با وجود شدیدترین تحریم‌ها نفت صادر را با مقام و کیفیت بالا صادر می‌کنیم که حتی در سال ۹۷ با وجود تحریم‌های کمتر به این ظرفیت دست پیدا نکرده بودیم.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، جواد اوجی وزیر نفت عصر امروز در جریان سفر به هرمزگان اظهار کرد: با یاری خدا و توان مهندسان داخلی توانستیم دانش صنعت کک اسفنجی و جلوگیری از تولید نفت‌کوره یا مازوت را بومی‌سازی کنیم.

 

وی افزود: امروز خوشبختانه روزانه ۱ میلیارد متر مکعب گاز خام در کشور و ظرفیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را داریم که همه این‌ها ثمرات مجاهدت‌های مهندسان ایرانی است.

 

وزیر نفت با اشاره به تداوم سرمایه گذاری در حوزه نفت، اظهار کرد: نزدیک ۸ میلیارد دلار پروژه تا پایان سال در حوزه نفت کلنگ زنی و بهره‌برداری خواهیم داشت.

 

اوجی همچنین گفت: امروز در کشور ۳۹ میدان نفتی و گازی فعال داریم که توسعه میدان گازی کیش نیز می‌تواند ۱۲۰ میلیون متر مکعب تولید گاز روزانه کشور را افزایش دهد که به روند صادرات گاز نیز کمک خواهد کرد.

 

وزیر نفت خاطرنشان کرد: استان هرمزگان روزانه ۸۵۰ هزار بشکه در قالب پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس ظرفیت پالایشی دارد که با برنامه ریزی صورت گرفته، این استان که قطب پالایشگاهی کشور است به ظرفیت فرآوری هرچه بیشتری نیز دست خواهد یافت. 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط