1401/10/28-20:05

تشریح جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در هرمزگان

تشریح جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: این استان درحال حاضر به عنوان استانی برای آزمایش اجرای طرح کالا برگ الکترونیک انتخاب شده و پس از این مرحله، اجرای آن در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز در یک نشست خبری به بیان جزییات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در این استان پرداخت.

 

برگزیده‌ای از اظهارات مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این زمینه در ادامه می‌آید:

 

هرمزگان درحال حاضر به عنوان استانی برای آزمایش اجرای طرح کالا برگ الکترونیک انتخاب شده است تا پس از بررسی‌های کامل، این طرح در کشور نیز اجرایی شود.

 

در این طرح خانوارها بنا به تشخیص خود می‌توانند از این اعتبار که در همه کارت‌های اعتباری سرپرست خانوار ثبت شده از محلهای مشخصی خرید اعتباری داشته باشند و یا اگر این اعتبار که در اصل یارانه خودشان است را در پایان ماه به طور نقدی برداشت کنند.

 

این طرح اختیاری است و کسی نگران نباشد

 

اعتبار در نظر گرفته شده در این طرح در کارت سرپرست خانوار شارژ شده است و او می تواند خرید 10 قلم کالای اساسی مشمول طرح را با آن خریداری کند.

 

 ۱۰ قلم کالای مشمول طرح کالا برگ الکترونیک شامل شکر، ماسک، روغن، شیر، پنیر، تخم مرغ، مرغ، برنج، ماکارونی و قند می باشد.

 

 لیست فروشگاه‌های شرکت کننده در این طرح بر روی سایت شبکه ملی اعتبار قرار گرفته است که خانوارها و افراد می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی از اسامی و محل قرار گیری فروشگاه ها مطلع شوند.

 

این امکان هم فراهم است که براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را تا سقف میزان اعتبار خریداری کرد.

 

خانواده هایی که از دهک یک تا ۹ قرار داشته و تاکنون یارانه دریافت کرده‌اند مشمول دریافت اعتبار طرح کالابرگ الکترونیک می‌شوند و استفاده از اعتبار تخصیص داده شده به سرپرست خانوار پس از صدور اجازه توسط سرپرست خانوار در نرم افزاری که برای این منظور تولید شده توسط سایر اعضا هم فراهم است.

 

سرپرستان خانوار برای استعلام یارانه خود می‌توانند به ۲ روش شامل شماره گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸* و یا با استفاده از برنامه کاربردی "شما" (فارا) اقدام کنند و این نرم‌افزار را می‌توان از طریق برنامه های بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما به آدرس shoma.sfara.ir دریافت و نصب کرد،‌ البته برای گوشی‌های دارای سیستم عامل IOS باید به صورت مستقیم از سایت دانلود و نصب شود.

 

شمار زیادی از عمده فروشی‌ها، خواربارفروشی ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های محصولات لبنی و پروتئینی، تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیر پوشش این طرح قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط