1401/10/24-19:19

کمبود وکلا در برخی شهرها وجود دارد

کمبود وکلا در برخی شهرها وجود دارد

رییس مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه هرمزگان گفت: کمبود وکلا در برخی از شهرها وجود دارد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حجت حاجی زاده رییس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در هرمزگان اظهار کرد: ارتقای اگاهی های حقوقی جامعه نه تنها سبب کاهش بروز جرم و جنایت می شود بلکه بستر مطالبه گری رای استیفای حق را در جامعه فراهم می آورد.

 

وی با اشاره به اقدامات اخیر رییس قوه قضاییه در حمایت از حقوق عامه، خاطرنشان کرد: رشد آگاهی های حقوقی مردم نیز می تواند موجب کمک به ایفای این نقش مهم در قالب دفاع از حقوق عامه شود.

 

حاجی زاده ادامه داد: با همکاری سازمان بسیج حقوق دانان کشور در قالب طرح های تحول محلات اقدامات خوبی در راستای حضور در مساجد و ارائه آگاهی ها و مشاوره های حقوقی به عموم مردم را داشته ایم و تاکنون بیش از ۸۰ مسجد را پوشش داده ایم و این همکاری ها ادامه دارد.

 

رییس مرکز وکلای هرمزگان همچنین از ارائه خدمات مشاوره حقوقی به خانواده های کم بضاعت نیز اشاره و بیان داشت: تجربه ما در بسیاری از پرونده های قضایی نشان می دهد که بی اطلاعی افراد از مسائل و وظایف حقوقی سبب بروز جرائم متعدد می شود و لذا هدایت جامعه به سمت دریافت اطلاعات حقوقی پیش از انجام فعالیت های مهم کاری در زندگی خود بسیار ضروریست.

 

حاجی زاده همچنین از تدارک انجام اقدام حقوقی برای پیگیری پرونده طرح دعوی بین المللی در راستای دفاع از حقوق خانواده دو شهید مدافع حرم استان هرمزگان نیز خبر داد و تصریح کرد: طرح دعوی از طریق شعبه ۵۵ دیوان در حال پیگیری است تا عاملان این جنایت و شرکای آنان را در مجامع جهانی محکوم و حامیان تروریست ها رامورد تعقیب کیفری قرار دهیم.

 

وی در بخش دیگری از این گفت و گو تأکید کرد: کمبود وکلا در برخی از شهرها وجود دارد و با توجه به ایجاد حوزه های جدید قضایی کمبود وکیل وجود دارد  و ما در شهرهای فین، پارسیان، بشاگرد، بوموسی و ... با کمبود وکیل مواجه هستیم.

 

حاجی زاده همچنین از امضای تفاهم نامه با برخی از ادارات کل استان به منظور برگزاری کلاس های حقوق و تکالیف حقوقی خبر داد و گفت: دفاتر مشاوره موجود در دادسراها نیز در اختیار کانون وکلا است که به ارائه خدمات رایگان مشاوره حقوقی می پردازند.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط