1401/10/24-16:10

آزادی ۴۳ زندانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در هرمزگان

آزادی ۴۳ زندانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۴۳ زندانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در پی دستور ویژه رئیس قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۴۳ زندانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

 

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در پی دستور ویژه ریاست محترم قوه قضاییه در این رابطه، پس اعلام رضایت شکات و بازنگری دقیق و خارج از نوبت پرونده زندانیان توسط مسئولین قضایی، در خصوص آن دسته از مددجویان که واجد شرایط قانونی بوده و مشمول تخفیف مجازات، اعسار، تعلیق، آزادی مشروط و مرخصی منتج به پایان حبس و دیگر ارفاقات قانونی شده اند، پیشنهادات لازم داده شد و در نتیجه جمع بندی ها، با آزادی ۴۳ نفر از این زندانیان موافقت شد.

 

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: فرآیند آزادسازی این تعداد از زندانیان رویکرد اصلاحی و تربیتی دارد و از آنجاکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، این ارفاقات قانونی شامل سارقین سابقه دار، سارقین مسلح، قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه و کسانی که به هر نحو امنیت مردم را سلب می‌کنند نشده است.

 

قهرمانی همچنین با اشاره به نقش اعطای آزادی و ارفاقات قانونی به مناسبت های ملی و مذهبی در تنبه و اصلاح زندانیان، ابراز امیدواری کرد: آزادی این مددجویان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان تأثیر گذار باشد و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز تسریع کند.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس گامی مؤثر در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید با توجه به منویات ریاست محترم قوه قضاییه، بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و لازم است رؤسا، دادستان‌ها و قضات استان در بهره گیری از این ظرفیت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط