1401/10/16-10:52

دهه فجر 1000 میلیارد پروژه صنعتی در فین به بهره برداری می‌رسد

دهه فجر 1000 میلیارد پروژه صنعتی در فین به بهره برداری می‌رسد

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه بازوی صنعت فین در کنار معادن این منطقه در حال رشد است، گفت: باغ‌شهر فین باید به منطقه خاص گردشگری نیز تبدیل شود.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، در مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، رسولیان معاون وزیر صمت، محمد آشوری تازیانی و احمد مرادی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی ناحیه صنعتی فین در زمینی به مساحت 58 هکتار و سرمایه گذاری 1200 میلیارد ریالی شب گذشته آغاز شد.

 

دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه این مراسم با اشاره به فرصت های بی نظیر دو منطقه فین و رضوان اظهارداشت: دهه فجر برای این مناطق بالغ بر هزار میلیارد تومان پروژه آماده بهره‌برداری داریم.

 

هرمزگان کانون معادن آهن کشور است

 

وی با تاکید بر چشم انداز تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 در کشور، افزود: کشور به سمت تولید حداکثری فولاد رفته در حالی که منابع معدنی مورد نیاز مگنتی به اندازه کافی وجود ندارد اما هرمزگان با وجود معادن هماتیت و ذخیره 800 میلیون تنی این سنگ آهن، می‌تواند گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

 

استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر با توجه به ظرفیت خوب منطقه فین، رشد بازوی صنعت در کنار معدن، اتفاق بسیار مبارکی است، برای این منطقه یک بسته جامع در قالب یک پهنه 3500 هکتاری تعریف شده که با واگذاری آن و عملیات استخراج، زنجیره تبدیلی آن نیز در استان ایجاد خواهد شد.

 

لزوم نگهداشت مواد معدنی خام در استان و تشکیل زنجیره های تبدیلی

وی بر لزوم نگه داشت مواد خام معدنی هرمزگان درون استان و تشکیل زنجیره‌های تبدیلی تاکید کرد و ادامه داد: برنامه داریم فین را به سمت صنعتی شدن سوق دهیم و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق این امر نیز ایجاد خواهد شد.

 

استفاده از دانشگاه پیام نور و هنرستان برای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز آینده فین

نماینده عالی دولت در هرمزگان، ایجاد هنرستان جوار صنایع و دانشگاه پیام نور با اولویت رشته‌های تخصصی در این منطقه را از برنامه هایی زیربنایی آموزش متناسب با اشتغال جوانان اهل فین بر شمرد و افزود: همزمان با ایجاد صنایع، آموزش نیروی کار ضرورت دارد. همچنین بهره گیری از ظرفیت باغ شهر زیبای فین مهم است تا برای مردم به درآمد و گردش مالی تبدیل شود و نیاز است با ایجاد کارگروه ویژه، برندسازی گردشگری این منطقه بکر شکل بگیرد.

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>

 

<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط