1401/10/08-16:20

جابجایی 1.5 میلیون TEU کانتینرطی ۹ ماهه در بندر شهید رجایی

جابجایی 1.5 میلیون TEU کانتینرطی ۹ ماهه در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۴۸۲هزار و ۶۳۷ TEU کانتینر طی ۹ ماهه امسال در بندر شهیدرجایی خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز،حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز با ارایه تازه‌ترین آمار از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع رقمی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۲هزار و ۶۳۷ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

 

وی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۱۱ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۲۱۶ هزار و ۵۲۱ TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است.

 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجمی بالغ بر ۲۱۹ هزار و ۵۷۳ TEU کانتینر طی ۹ ماهه امسال از طریق اصلی‌ترین بندر کانتینری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

 

عباس‌نژاد میزان جابجایی کانتینر حامل کالاهای صادراتی طی این مدت را ۲۷۸ هزار و ۴۴۶  TEU کانتینر اعلام کرد و افزود: در این مدت نیز ۴۶۱ هزار و ۵۷۱ TEU کانتینر وارد بندر شهید رجایی شده است.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری با بیان اینکه ترانزیت کانتینری در این بندر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافته است، بیان کرد: ترانزیت کانتینری برنامه‌های دریایی در این بازه زمانی به ۲۱۶ هزار و ۵۲۱ TEU کانتینر رسیده است.

 

ظرفیت اسمی بندر شهید رجایی حدود ۷ میلیون تی ای یو کانتینر عنوان شده است.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط