1401/10/08-18:11

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد + سوابق

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد + سوابق

براساس رأی هیئت دولت، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی، «محمدرضا فرزین» به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفت.

 

در این جلسه، آیت‌الله رئیسی با تأکید بر سیاست دولت مبنی بر مدیریت نرخ ارز به رئیس کل جدید بانک مرکزی توصیه کرد از همفکری و مشورت همه افراد صاحب‌نظر استفاده کند.

 

رئیسی با اشاره به ضرورت هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت، نسبت به اجرای دقیق سیاست‌های اقتصادی جهت ثبات نرخ ارز، کاهش تورم و نظارت جدی بر عملکرد بانک‌ها تأکید کرد.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های همه‌جانبه دشمن برای ایجاد بی‌ثباتی در کشور خاطرنشان کرد: سیاست‌های هماهنگ و اقدامات منسجم دولت با همراهی همه دستگاه‌ها، کمک نخبگان اقتصادی و همراهی مردم فهیم کشورمان همچون گذشته به ناکامی توطئه‌های دشمنان منجر خواهد شد.

 

در این جلسه از تلاش‌های علی صالح‌آبادی در دوره تصدی ریاست کل بانک مرکزی تقدیر و با استعفای وی موافقت شد.

 

در کارنامه علمی محمدرضا فرزین که دکتری اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است، مقالات و سوابق علمی پر شماری به چشم می‌خورد؛ اما آنچه به نظر می‌رسد دولت را برای انتخاب او در این مقطع مجاب کرده، مسئولیت‌های متعدد در حوزه پولی و بانکی است.

 

فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است. پیش از بانک ملی نیز فرزین از سال 1392 رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین و در سال‌های 1398 تا 1400 مدیرعامل آن بانک بود. عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به‌ عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سال‌های گذشته است.

 

ریاست هیئت عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک طرح بزرگ و ملی نیز مسئولیت‌های دیگر فرزین بوده است.

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط