1401/10/05-15:01

دسترسی به وکیل باید برای عموم مردم امکان پذیر باشد

دسترسی به وکیل باید برای عموم مردم امکان پذیر باشد

رئیس کل دادگستری هرمزگان با رئیس مرکز وکلا،کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه دیدار و بر لزوم تسهیل دسترسی مردم به وکیل تاکید کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان امروز در دیدار با حسن عبدلیان پور و اعضای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوره قوه قضاییه بر لزوم تسهیل دسترسی مردم به وکیل تأکید کرد.

 

وی در جریان این دیدار اظهار کرد: در دوران نوین تحول قوه قضاییه موضوع انتخاب مدیران و مسئولان نیز خود نوعی تحول محسوب می شود و نمونه بارز آن را می توان در انتخاب شایسته حضرت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب مشاهده نمود که انتصاب دیگر مدیران در بخش‌های دیگر قوه نیز به تأسی از آن صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز این موضوع صدق می‌کند و اقدامات خوب صورت گرفته در این حوزه قطعاً هم در جهت با هدف تحول و تعالی قوه قضاییه انجام شده که پیشبرد آن، ارتقاء رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: برای دستیابی به اهداف مورد نظر باید به شکلی عمل کرد که دستیابی به وکیل برای عموم مردم امکان پذیر باشد.

قهرمانی با بیان اینکه پیشنهاداتی را به منظور ارتقای فرهنگ استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در دست اقدام قرار داده ایم، گفت: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که پیش از بروز اختلاف و تشکیل پرونده، مردم برای استفاده از وکیل و مشاوره حقوقی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: ارتقای فرهنگ استفاده از وکیل هم به نفع قوه قضاییه هست و هم به نفع وکلا خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهمترین مؤلفه در امر ارجاعات کارشناسی بحث شفافیت است،گفت: نخستین اقدام در این خصوص شفاف سازی آمار در موضوع معرفی کارشناس ها می باشد که تنها از طریق انتشار گزارش آن امکان پذیر است.

در ادامه حسن عبدلیان پور نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت: کانون وکلا به دنبال تعامل هر چه بیشتر با دستگاه قضایی است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوره قوه قضاییه همچنین با تأکید بر ذهنیت مثبت جامعه وکلا نسبت به عملکرد دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی از این اقدامات سازنده تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 



 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط