1401/09/13-15:19

حضور کارکنان فولاد هرمزگان در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش

حضور کارکنان فولاد هرمزگان در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش

شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش استان، با حضور جمعی از کارکنان و خانواده‌های شرکت فولاد هرمزگان در سالن همایش‌های نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان (کارگران و خانواده‌های ایشان، شامل همسر و فرزندان ۱۸ تا ۲۵ ساله) در راستای بسط و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ قرآنی در ۵ رشته قرائت تحقیق، مفاهیم جلد ۲۶ تفسیر نمونه، حفظ ۲۰ جزء و حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در مسجد و سالن همایش‌های نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار شد.

 

۱۳۰ نفر از جامعه کار و تلاش استان در این دوره از مسابقات شرکت کردند که از این تعداد حدود 10 نفر از شرکت فولاد هرمزگان بودند.

 

ناصر جعفرزاده، یوسف جعفرزاده و امین سالاری هیئت‌داوران بخش برادران و زینب آسن، حوا آسن و فاطمه بانوج هیئت‌داوران بخش خواهران شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش استان هرمزگان را تشکیل دادند.

 

مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش در هرمزگان نیز ساعاتی پس از افتتاحیه و آغاز مسابقات، برگزار شد و هیئت داوران نتایج کسب‌شده را اعلام کرد.

 

در رشته مفاهیم قرآن کریم در بخش آقایان، مجید کشوری، هادی غلامزاده رتبه اول و دوم را به دست آوردند و در بخش بانوان سیده ندا امیرنیا، لیلا زینلی، مریم نیکخواه خواجه‌عطایی، فاطمه پوراحمدی به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.

 

در رشته قرائت تحقیق در بخش آقایان، محمد فرقانی، علی‌اصغر سالاری و بنیامین شهدوست و در بخش بانوان معصومه کریمی، فاطمه سالمه و زهره محمدی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 

هیئت‌داوران همچنین تلاوت تعدادی از بانوان جامعه کار و تلاش که خود را برای رشته قرائت ترتیل آماده کرده بودند، نتیجه داوری و نتایج را اعلام کردند. مرضیه صفایی‌پور و مریم ارجمندی به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در این رشته کسب کردند و از آنان تجلیل به‌عمل آمد.

 

در رشته حفظ ۱۰ جزء در بخش آقایان ابراهیم جهانگیری، شاهین رحیمی و محسن علیزاده و در بخش بانوان مینا محمودی، نورالهدی حیدری و کوثر حسنی‌زاده به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم در مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش در هرمزگان شدند.

 

در رشته حفظ ۲۰ جزء برادران، میلاد داوری و در رشته حفظ کل قرآن، حسن رضایی موفق به کسب حدنصاب نمرات برای راهیابی به مرحله کشوری شدند. بانوان در رشته‌های حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل نماینده‌ای نداشتند.

 

اکبر دوراندیش از کارکنان بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان که یکی از نمایندگان این شرکت در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش در هرمزگان بود، در حاشیه این مسابقات، اظهار کرد: مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و در راستای ارتقای کمی و کیفی این مسابقات به سایر همکاران پیشنهاد می‌کنم همواره در چنین مسابقاتی شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی برکات خوبی در کار و زندگی ما دارد، عنوان کرد: من سومین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کنم و امسال نیز به همراه حدود 10 نفر از همکاران آقا و خانم شرکت فولاد هرمزگان در این مسابقات شرکت کردیم.

دوراندیش اضافه کرد: از مسئولین برگزاری درخواست داریم که در دوره‌های بعد، فراخوان مسابقات را زودتر منتشر کنند تا شرکت‌کنندگان فرصت بیشتری برای آماده شدن داشته باشند. همچنین برگزاری مسابقات در سطح واحدهای صنعتی و ادارات و سپس شهرستان می‌تواند به آمادگی شرکت‌کنندگان برای حضور در مرحله استانی کمک کند.

 

فاطمه پوراحمدی از کارکنان واحد مالی شرکت فولاد هرمزگان که یکی از نمایندگان این شرکت در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش در هرمزگان بود و موفق به کسب رتبه چهارم در رشته مفاهیم جلد ۲۶ تفسیر نمونه شد، در حاشیه این مراسم، بیان کرد: این چهارمین بار بود که در این مسابقات شرکت کردم و فکر می‌کنم سطح مسابقات نسبت به سال‌های گذشته ارتقای خوبی پیدا کرده است.

 

وی افزود: اگر فراخوان مسابقات زودتر منتشر می‌شد احتمال استقبال کارکنان نیز افزایش می‌یافت. سطح مسابقات بالا است و بسیاری از شرکت‌کنندگان از نخبگان استانی در رشته‌های مختلف قرآنی هستند و می‌طلبد که شرکت‌کنندگان زمان بیشتری برای آماده‌سازی خود در این مسابقات داشته باشند.

 

پوراحمدی عنوان کرد: قرآن برنامه کاملی برای زندگی است و با توجه به اینکه بسیاری افراد به دلیل مشغله‌های کاری از آن دور شده‌اند، برگزاری این‌گونه مسابقات می‌تواند افراد را به سمت قرآن سوق دهد. مسابقات قرآنی بهانه است تا افراد بتوانند از آیات و مفاهیم قرآن به‌عنوان یک برنامه عملی در زندگی و کار خود بهره ببرند.

 

یادآور می‌شود نفرات برگزیده به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه می‌یابند که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط