1401/09/09-07:12
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

بوی تعفن زباله بندرعباس را فرا گرفته است

 بوی تعفن زباله بندرعباس را فرا گرفته است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص وضعیت جمع‌آوری خودروهای فروش میوه دوره‌گرد و جمع‌آوری زباله تذکراتی را به شهرداری بندرعباس داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، اسماعیل بواشه شامگاه گذشته (هشتم آذرماه)، با بیان اینکه متاسفانه شهر وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: وضعیت خودروهای میوه فروش نابسامان است، اگر شما در سطح شهر تردد کنید، خواهید دید که خودروهای فروش میوه( وانت بارهای دوره گرد) در بلوارهای اصلی شهر، پارک ها و میادین، ورودی و خروجی های شهر  پر شده است.

 

وی ضمن تذکر به شهرداری، عنوان کرد: شهرداری بندرعباس برنامه ریزی لازم را درخصوص جمع آوری خودروهای میوه فروش دوره گرد را در اولویت اصلی خود بگذارد چرا که همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

 

بواشه ادامه داد: حضور وانت‌های فروش میوه در جای جای شهر علاوه بر ایجاد گره ترافیکی، تصادف، آلودگی ، نازیبا بودن چهره شهر ، اشغال معابر و مزاحمت برای عابران باعث به خطر افتادن جان شهروندان از لحاظ ایمنی و سلامت از جمله مشکلاتی است که برای شهروندان ایجاد می کند.

 

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: دستگاه های مسئول چون فرمانداری بندرعباس و پلیس راهور همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و مدیریت پیشگیری از رفع تخلفات شهری شهرداری نیز چاره ای جدی بیندیشد. 

 

وی تصریح کرد: وضعیت جمع‌آوری زباله در شهر وضعیت مناسبی ندارد، هیچ کس هیچ صحبتی نمی کنند، وضعیت جمع آوری زباله افتضاح است بوی تعفن همه شهر را گرفته، خواهشمندم اعضای شورا و شهرداری به این موضوع، به صورت جدی ورود کنند.

  بواشه افزود : ساعت جمع آوری زباله ۹ شب هست اما در طول شبانه روز در سطح شهر و بعضی از  بلوارهای اصلی و خیابان ها و محلات شهر بندرعباس شاهد دپو زباله هستیم. متاسفانه شهرداری بندرعباس نظارت خوبی بر شرکت‌های پسماند و  جمع آوری زباله نیز، ندارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: حضور زباله گردها نیز در شهر زیاد شده، روزانه بالغ بر دو سه بار توسط زباله گردها، مخزن زباله کنکاش می شود و زباله های قابل بازیافت را جمع آوری می کنند. در این زمینه نیز شهرداری برای زباله گردها اقدام جدی داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: شهرداری، طرح جامعی را برای جمع آوری پسماند و زباله داشته باشد، و آموزش شهروندی که مهم ترین رکن اصلی کاهش زباله و تفکیک از مبداء  است در اولویت قرار گیرد. 

 

بواشه افزود: ما طرح تپش در راستای آموزش شهروندی و تفکیک زباله از مبداء در شهرداری بندرعباس داشتیم که اکنون این طرح کاملا تعطیل شده، کاهش تولید زباله در سطح شهر، تفکیک زباله از مبدا و کاهش شیرابه های زباله، تولید کمپوست و از بین بردن زباله گرد می‌تواند در راستای اهداف طرح جامع پسماند باشد که در صورت اجرای این طرح اتفاق خوبی در شهرداری رقم خواهد خورد.

 

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: در هر صورت وضعیت شهر وضعیت خوبی نیست، مسئولان در شهرداری به خود بیایند، بارها و بارها در این خصوص به معاون خدمات شهری و شهردار در جلسات متعدد و کمیسیون‌ها گفته‌ام، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط