1401/09/05-08:38

ثبت ۳۵ مورد آتش سوزی منازل مسکونی بندرعباس در آبان‌ماه

ثبت ۳۵ مورد آتش سوزی منازل مسکونی بندرعباس در آبان‌ماه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس گفت: آتش‌سوزی منازل مسکونی در آبان ماه گذشته ۳۵ فقره به ثبت رسید و در این رابطه ۴ نفر مجروح شدند و یک نفر نجات یافت.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، محمد امین لیاقت صبح امروز (۵ آذرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تیم نجات وامداد آتش‌نشانی بندرعباس، ماه گذشته ۲۰۲ نفر را نجات دادند، افزود: ۱۲۹ از این افراد در آسانسور گیر افتاده ، ۳۶ نفر در خودرو و منزل محبوس شده  و ۲۱ نفر در سانحه خودرویی بودند.

 

وی اظهار کرد: در مهرماه امسال، تیم نجات وامداد در ۱۸۶ مأموریت با میانگین ۳ دقیقه و ۳۷ ثانیه حضور در محل ، ۲۰۲ نفر از شهروندان را نجات دادند.

 

وی با اشاره به اینکه ۷۱ مأموریت مربوط به نقص فنی آسانسور و گیر افتادن افراد، ۳۹ مورد نیز در رابطه با محبوس شدگان در خودرو و منزل ، ۱۹ مورد واژگونی، برخورد و سقوط خودرویی و... بود، عنوان کرد: ۳ مورد تهدید خودکشی، یک مورد غرق شدگی در دریا،۲ مورد انفجار آبگرمکن و گاز نیز ثبت و ضبط شد و در این مدت  ۳۳ نفر مجروح و ۷ نفر فوت شدند. 

 

لیاقت تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۱۴۳ فقره آتش سوزی در بندرعباس امحا شد و از  ۱۴۳ فقره حریق ، ۳۵ فقره آن مربوط به منازل مسکونی، ۲۲ فقره خودرو و...بوده است.

 

این مقام سمدول از مجروح شدن ۸ نفر و مرگ یک نفر در این آتش‌سوزی‌ها خبر داد و افزود: ۲۹ حریق مربوط به اتصالی برق ،  ۱۴ مورد حریق گاز، ۱۴ مورد مواد نفتی  و... بوده است.وی عامل ۷۶ آتش‌سوزی عمدی ، ۶۱ مورد غیرعمدی  و ۶ مورد نامعلوم ذکر کرد و نقص فنی در این اتفاق‌ها ۳۰مورد، سهل‌انگاری  ۲۹ مورد ، عدم ایمنی ۸ مورد و سایر ۷۶ مورد خواند.

 

لیاقت با اشاره به اینکه زیان مالی در این‌یک ماهه ناشی از آتش‌سوزی  ۲۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال  به ثبت رسیده است، اظهار کرد: آتش‌سوزی منازل مسکونی در آبان ماه گذشته ۳۵ فقره به ثبت رسید و  در این رابطه ۴ نفر مجروح شدند  و یک نفر نجات یافت. 

 

وی ۱۴ مورد حریق منازل را ناشی از اتصالی برق ،۱۲ مورد ناشی از  گاز، ۲ مورد مواد نفتی و ۷ مورد سایر  دانست و ادامه داد: بیشترین علت آتش‌سوزی در منازل نقص فنی با ۱۵ مورد و سهل‌انگاری با ۱۰ مورد بوده است. لیاقت از حریق ۲۲ دستگاه خودرو سخن گفت که ۴ نفر مصدوم و یک نفر کشته شد. 

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس در پایان به صدور ۴۴ فقره  پروانه ساختمان،صدور ۳۰ فقره  پایان کار ساختمان، نصب  ۱۴۵ جعبه F در ساختمان‌های مرتفع، نصب ۱۸۳ خاموش‌کننده پودر و گاز و CO۲ در ساختمان‌ها، بازدید ایمنی از ۸ اماکن پرخطر  اشاره‌ای داشت. 

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط