1401/09/03-22:25

فاز اول مجتمع بندری خمیر دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

فاز اول مجتمع بندری خمیر دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

فرماندار بندرخمیر گفت: بر اساس گفته های مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی قرار است فاز اول مجتمع بندری خمیر در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز با همراهی رئیس سازمان بنادر دریانوردی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان، فرماندار خمیر، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از مجتمع بندری خمیر بازدید کرد.

 

فرماندار خمیر پس از پایان این بازدیدها عنوان کرد: بر اساس گفته‌های مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی قرار است فاز اول مجتمع بندری خمیر در دهه فجر امسال افتتاح و  به بهره‌برداری برسد.

 

میرهاشم خواستار در خصوص جزئیات این پروژه گفت:این مجتمع از یک اسکله تیشه ای جهت پهلوگیری شناورهای ۵ هزار تنی که عمدتاً برای مواد معدنی و همچنین پهلوگیری لنج ها و شناورهای چوبی و فایبر گلاس کاربرد دارد ساخته شده است که در فاز دوم ظرفیت پهلوگیری شناورهای ۱۰ هزار تنی را نیز خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: در فاز اول علاوه بر اسکله ، مسیرهای دسترسی ، ساختمان اداری و چراغ های روشنایی آماده شده است.

 

خواستار گفت: در حال حاضر مطالعات طرح جامع به پایان رسیده و مطالعات طرح تفضیلی نیز در حال انجام است که در پایان مطالعات طرح تفصیلی، کلیه ساختمان ها ، برج کنترل ، ساختمان یگان حفاظت ، ایمنی و آتش نشانی و ... جانمایی خواهد شد.

 

فرماندار بندرخمیر در خصوص تامین نیروی انسانی دستگاههای اجرایی شهرستان خمیر نیز گفت: با توجه به کمبودهای نیروی انسانی در برخی از دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بنادر و دریانوردی، گمرک و ... در گفت و گو با معاون رئیس در خصوص صدور مجوز و تامین نیروی انسانی دستگاههای اجرایی با ایشان مطرح شد.

 

عملیات اجرایی ساخت مجتمع بندری خمیر سال 98 آغاز شد و قرار بود 18 ماهه به پایان برسد و حالا سازمان بنادر می گوید که تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط