1401/09/01-10:15

هیچ متقاضی واجدشرایط در نهضت ملی مسکن بی خانه نمی ماند

هیچ متقاضی واجدشرایط در نهضت ملی مسکن بی خانه نمی ماند

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: بگونه ای برنامه ریزی کرده ایم تا تمام متقاضیان مسکن هرمزگانی که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند و شرایط لازم را داشته باشند، در قالب این طرح خانه دار شوند وهیچ فرد واجدشرایطی بی خانه نماند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار داشت: از 104 هزار نفری که تاکنون در سامانه نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند، در پالایش اولیه 25هزار نفر و در نهایت 13هزار و500 نفر تایید نهایی شدند. 

 

کمالی با بیان اینکه تعهد دولت برای ساخت مسکن در این طرح برای هرمزگان 49 هزار و 950 واحد در چهارسال است، اظهار داشت: در حال حاضر ازاین تعداد، 25 هزار واحد در حال ساخت آپارتمان و یا واگذاری زمین جهت ساخت مسکن ویلایی به متراژ 200 تا 250 متر مربع در شهرهای زیر25هزار نفر است. 

 

وی افزود: تلاش می کنیم تا حد امکان زمین مورد نیاز را تامین و پروژه در شهرهای مختلف بصورت ویلایی باتوجه به تاکید وزیر و استاندار واگذار کنیم که در بندرعباس بدلیل کمبود زمین، درحال حاضر این امکان وجود ندارد. 

 

کمالی همچنین تأکید کرد: تا پایان سال جاری کل سهمیه استان وارد فاز اجرا یا واگذاری زمین می شود. 

 

مدیرکل راه  وشهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد: زمین در رودان، سیریک و حاجی آباد تحویل داده شده است ومابقی شهرها نیز بزودی زمین جهت ساخت مسکن ویلایی واگذار می شود. 

 

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان تصریح کرد: درحال حاضر به بیش از 50 درصد تعهدات مان عمل کرده ایم و به تازگی برای 3هزار متقاضی مسکن در رودان، 5هزار متقاضی در میناب و دوهزار متقاضی در حاجی آباد نیز زمین جهت ساخت مسکن ویلایی در حال واگذاری است.

 

وی با اشاره با انجام مراحل الحاق 200هکتار زمین در پنجه علی به شهر بندرعباس جهت ساخت 15هزار واحد آپارتمانی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: بزودی عملیات اجرایی این واحدها نیز شروع می شود. 

 

کمالی درخصوص گلایه بندرعباسی ها نسبت به عدم اجرای طرح نهضت ملی مسکن بصورت ویلایی در بندرعباس علی رغم وجود زمین در مناطق مختلف شهر از جمله شمال و جنوب بلوار شهید رجایی، شمال وشرق میدان میوه وتره بار، اطراف راه آهن و...؛ اظهار داشت : زمین ها به شهر الحاق نشده است و پیگیر الحالق آنها هستیم که زمان‌بر است ودر حال حاضر نمی توانیم این طرح را بصورت ویلایی در بندرعباس اجرا کنیم و واحدها باسرعت بصورت آپارتمانی احداث می شود. 

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط