1401/08/30-10:37

ورود دو میلیون تُن کالای اساسی به کشور از بندر شهید رجایی

ورود دو میلیون تُن کالای اساسی به کشور از بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۹ فروند کشتی به مجموع تناژ دو میلیون و ۷۷ هزار و ۳۲۷ تُن کالای اساسی از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز در تشریح آخرین وضعیت واردات و تخلیه کالای اساسی در بندرشهید رجایی اظهارکرد: یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۲۳ تن گندم از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که در این بخش ۴۹ درصد افزایش واردات به ثبت رسیده است.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: درحال حاضر ۲ کشتی شامل ۴۱ هزار و ۸۳۷ تُن روغن خوراکی و ۶۷ هزار و ۹۷۰ تن گندم نیز در اسکله‌های بندر شهید رجایی در حال تخلیه کالاهای خود هستند.

 

عباس‌نژاد پیش بینی کرد کار تخلیه روغن تا چهار روز آینده به اتمام می‌رسد و گندم نیز به عنوان یک محصول استراتژیک طی یک هفته آینده تخلیه و از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به استان‌های کشور ارسال خواهد شد.

 

به گفته وی؛ در لنگرگاه بندرعباس نیز ۱۲ فروند کشتی شامل هشت کشتی گندم، ۲ کشتی ذرت و ۲ فروند کشتی جو به مجموع تناژ ۷۵۴ هزار و ۳۹۶ تن وجود دارد که پس از انجام فرآیند اسنادی خود و آمادگی صاحبان کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کشتی‌ها در اسکله‌های اختصاصی پهلودهی می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط