1401/08/30-10:34

خمیر اولین «جهان شهر» تالابی ایران شد

خمیر اولین «جهان شهر» تالابی ایران شد

شهردار خمیر اعلام کرد : خمیر نخستین جهان شهر تالابی ایران اعتبار نامه خود را از کنوانسیون رامسر دریافت کرد .

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، جواد محمودی شهردار خمیر اظهار کرد: بندرخمیر اولین جهان شهر تالابی ایران، اعتبارنامه خود را از کنوانسیون رامسر دریافت کرد.

وی افزود: در چهاردهمین اجلاس جهانی کنوانسیون رامسر در ژنو سوییس، اعتبار نامه شهر تالابی برای نخستین بار به دو شهر ایرانی بندرخمیر در استان هرمزگان و ورزنه در استان اصفهان اعطا شد.

شهردار خمیر پس از دریافت اعتبارنامه، ضمن معرفی شهر و فعالیت های انجام شده در خمیر، از همراهی و همدلی مردم طی این سال‌ها برای دستیابی به این عنوان جهانی و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت امورخارجه بابت پیگیری ها و رایزنی ها قدردانی کرد. 

بندرخمیر پیش از این، عنوان شهر یادگیرنده یونسکو را نیز کسب کرده است و از این لحاظ جایگاه بین المللی شایسته ای را برای خود ایجاد کرده است.  

 در حاشیه این اجلاس، ایده خلاقانه شهر تالابی یادگیرنده بر اساس تجربه جهانی بندرخمیر در قالب یک رویداد جانبی و با حضور نمایندگان کنوانسیون رامسر و شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو و با مدیریت شهرداری بندر خمیر مطرح گردید. 

 شهر بندرخمیر با داشتن طولانی ترین ساحل تالابی ایران، بواسطه سال ها تلاش در جهت افزایش آگاهی مردم نسبت به تالاب و جلب مشارکت های اجتماعی در حفاظت از آن، پیش‌از این نیز به عنوان اولین شهر ملی تالابی کشور معرفی شده بود. 

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط