1401/08/28-21:29

حضور دوباره نفتکش فورچون در ایزوایکو

حضور دوباره نفتکش فورچون در ایزوایکو

نفتکش فورچون با مالکیت شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران جهت انجام تعمیرات دوره ای خود وارد درای داک ایزوایکو شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، نفتکش ماجراجوی فورچون روز گذشته 27 آبان 1401 نفت‌کش فورچون (FORTUNE) جهت انجام تعمیرات دوره ای وارد درای داک مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس شد.

 

این نفت‌کش با 176متر طول، 31متر عرض، 17متر ارتفاع و 25 هزار تن وزن ناخالص یکی از پنج نفت‌کش شرکت ملی نفت‌کش ایران است که حدود سه سال پیش بعد از انجام تعمیرات در ایزوایکو جهت انجام مأموریت حمل بنزین به ونزوئلا راهی این کشور شدند تا یکبار دیگر اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.

 

افتخار و اقتداری که مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران هم در آن نقشی محوری داشته و با تعمیرات اساسی سه فروند نفتکش فورچون، فارست و فکسون که این مأموریت حساس را در دستور کار داشتند اثبات کرد پشتیبانی مطمئن و قدرتمند برای صنعت حمل و نقل دریایی کشور است تا نمود عینی خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نیروهای داخلی در صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحلی باشد.

 

تعویض ورق، رنگ و سند بلاست، اورهال موتور اصلی، ماشین آلات عرشه، اکومودیشن، ژنراتورها، الکتروموتورها، پمپ ها و لوله‌ها، شیرآلات و استیل‌ورک از عمده تعمیراتی است که طی مدت زمان 32 روز بر روی این شناور انجام می شود.

 

ایزوایکو با وسعت ۱۱۰۰ هکتار بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی کشور محسوب می‌شود و با بهره‌گیری از کارگاه‌های منحصربه‌فرد و نیروی انسانی متخصص توانایی طراحی، ساخت و تعمیر هر سایز شناور و سازه‌ی فراساحلی را دارد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط