1401/08/26-17:02

ایران جزو 10 کشور برتر در ناوگان نفتکش است

ایران جزو 10 کشور برتر در ناوگان نفتکش است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران با دارا بودن توان ساخت نفتکش، جزو 10 کشور برتر در ناوگان نفتکش است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس امروز در حاشیه سفر کمیسیون عمران مجلس به هرمزگان اظهارداشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی در حوزه نفتکش جزو ۱۰ کشور و در کشتیرانی جزو ۲۰ کشور اول دنیا بوده و این نشانه توان ایران در زمینه دریانوردی است.

 

وی با بیان این که ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی قرار دارد و این نشانه پایبندی ایران به قواعد جهانی دریانوردی و ایمنی است، افزود: یکی از امیدهای ما در زمینه اقتصاد دریامحور، توسعه نقش کشتی سازی و صنایع دریایی و رونق دادن به این بخش است.

 

به گفته دنیا مالی، سرمایه گذاری کلانی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران صورت گرفته که بالغ بر 3 میلیارد دلار است و لذا این سرمایه گذاری باید به بهترین نحو مورد بهره برداری قرار گیرد تا بازگشت سرمایه مناسبی نیز صورت گیرد.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که در زمینه اقتصاد دریامحور دچار عقب ماندگی هایی هستیم و متناسب با اهمیت این بخش بدان نپرداخته ایم، گفت: هم در سواحل خزر و هم در سواحل گسترده جنوبی کشورمان توجه لازم به نقش دریا در اقتصاد دریامحور نشده است.

 

وی اضافه کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی تأکید ویژه ای بر موضوع اقتصاد دریامحور و نیز توسعه سواحل مکران دارند و لذا باید این دغدغه مندی ایشان را در کانون توجه خودمان قرار دهیم.

 

دنیامالی با اشاره به در پیش بودن تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس در نظر دارد تا در تدوین این برنامه، از نظرات کارشناسان و صاحب نظران مختلف بهره بگیرد و با بازدید از مراکز مهم و راهبردی کشور، جهت سیاست گزاری ها را به سمت بهره وری هر چه بیشتر و بهره مندی منسجم از این زیرساخت ها سوق دهد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط