1401/08/22-13:45

خلا یک بندرگاه بزرگ در شرق هرمزگان با بندر سیریک جبران می‌شود

 خلا یک بندرگاه بزرگ در شرق هرمزگان با بندر سیریک جبران می‌شود

خلا یک بندرگاه بزرگ در شرق هرمزگان با بندر سیریک جبران می‌شود استاندار هرمزگان گفت: خلا یک بندرگاه بزرگ و مهم در شرق هرمزگان با بندرگاه سیریک جبران می‌شود و بندرگاه سیریک به مبدأ ترانزیت کالا به کشورهای همسایه شرقی و شمال شرقی تبدیل می‌شود

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان سیریک، از بندرگاه این شهرستان بازدید و روند توسعه آن را از نزدیک بررسی کرد.

دوستی در حاشیه این بازدید با اشاره به خلأ بندرگاه مهم و بزرگ در حد فاصل بندرعباس تا چابهار گفت: تقویت بندرگاه سیریک برای جبران این کمبود در عرصه تجارت دریایی یک ضرورت است و افزایش رویه های شبه رویه  ملوانی این بندرگاه که تجارت خرد محسوب می شد آغاز تحول بندری سیریک است.

 

وی افزود: با احصا این مشکل، در حال حاضر برای بندرگاه سیریک برای رویه‌های مختلفی همچون ترانزیت، واردات و صادرات مجوز صادر شده و در مرحله فراخوان جذب سرمایه‌گذار  است که پیشنهاد میکنیم سرمایه گذاران با توجه به انعطاف پذیری بسیار مناسبی که برای این حوزه وجود دارد به این بندرگاه توجه کنند.

استاندار هرمزگان گفت: بندرگاه سیریک پتانسیل بی نظیری دارد، حجم زیادی از کالا که از سایر بنادر به کشورهای همسایه شرقی و شمال شرقی به ویژه کشور افغانستان صادر می‌شود می‌تواند از مبدأ سیریک انجام شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از طرح‌های توسعه در حال انجام  با توجه به اعتبارات تامین شده  تا 6 ماهه آینده تکمیل خواهند شد تا این بندرگاه مهم از حالت موقتی خارج شود و امیدوارم با انجام این طرح‌ها شاهد افزایش چند ده درصدی ترانزیت، واردات و صادرات باشیم.

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>
 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط