1401/08/18-21:44

شهردار بندرعباس: درآمدهای پایدار محور توسعه شهر

 شهردار بندرعباس: درآمدهای پایدار محور توسعه شهر

مهدی نوبانی گفت: درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها پایین است و از سوی دیگر مردم انتظار خدمات از شهرداری دارند و گستردگی وسعت شهرها سبب شده تا با درآمد اندکی که داریم، پروژه‌های توسعه‌ای و کارهای انجام شده، کمتر به چشم بیاید.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری شهرداری‌ها و جذب سرمایه گذاران در زمینه توسعه شهری اظهار کرد: نیاز اصلی  همه شهرداری‌ها در شرایط حاضر، جذب سرمایه‌گذار به انجام پروژه‌های توسعه‌ای است.

وی افزود: شهرداری‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و بخصوص در بندرعباس بدلیل شرایط خاص آب و هوایی، عملا ساخت و سازها در فصول و ماههای خاصی صورت می‌گیرد و در دیگر ماههای گرم سال، عملا رکود در ساخت‌ و سازها را شاهد هستیم که از میزان درآمدهای شهرداری می‌کاهد.

شهردار بندرعباس با بیان این که درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها پایین است و از سوی دیگر مردم انتظار خدمات از شهرداری دارند و گستردگی وسعت شهرها سبب شده تا با درآمد اندکی که داریم، پروژه‌های توسعه‌ای و کارهای انجام شده، کمتر به چشم بیاید.

نوبانی در همین زمینه افزود: مانند اینکه اگر یک روز زباله های شهری جمع آوری نشود مشکلات متعددی برای بخش‌های مختلف شهر رخ می‌دهد اما همین جمع‌آوری به موقع زباله‌ها بدلیل انجام مستمر آن، کمتر به چشم می‌آید.

وی با اشاره به این که شهر موجود زنده است و هیچ فعالیتی در شهر خوابیده نیست، عنوان داشت: با توجه به درآمد پایین شهرداری ها نیاز نسبت به سرمایه گذاری‌ اهمیتی دوچندان یافته است و برای تسهیل این امر، در بحث سرمایه گذاری تمام مجوزها برای سرمایه گذار واقعی با کمک شهرداری اخذ می‌شود تا سرمایه گذار بتواند با راحتی و آرامش بیشتری بر روی محور سرمایه گذاری خود متمرکز شود.

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از اظهاراتش از ساحل به عنوان بهریت نقطه برای گردشگری یاد کرد و بیان داشت: ما با با مشکل حریم ۶۰ متری دریا مواجه هستیم که به همین منظور بخشی از خدمات که در کنار دریا لازم است، وجود ندارد. در بحث زیبا سازی فضای شهری نیز فعالیت های زیادی انجام شده است که فضاسازی برای بازی کودکان و نوجوانان از جمله آن است و البته کارهای زیادی تا رساندن وضعیت به رضایتمندی مردم باقی مانده است.

نوبانی درباره تعریف جامع برای سرمایه گذاری نیز گفت: جهت سرمایه گذاری باید باید به سمت بازی برد - برد باشد و امنیت و آرامش سرمایه گذار تامین شود. 

 

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>
 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط