1401/08/19-09:37

ممنوعیت تردد موتورسیکلت های «پاکشتی» بدون گواهینامه

 ممنوعیت تردد موتورسیکلت های «پاکشتی» بدون گواهینامه

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از اعمال ممنوعیت تردد موتورسیکلت های پاکشتی در سطح استان بدون گواهینامه خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، سرهنگ کیوان دلیلی صبح امروز بیان داشت: رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت های برقی و یا به اصطلاح پاکشتی با هر حجم ممنوع می باشد و مشاهده می شود عده‌ای از هموطنان بدون داشتن گواهینامه  اقدام به رانندگی می نمایند که برخلاف قوانین و مقررات است.

 وی در ادارمه با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان درخصوص موتورسیکلت های برقی و پاکشتی بیان داشت: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می کنند که این موتورها نیاز به پلاک وگواهینامه ندارند و این برخلاف قوانین است و برابر ماده2 وماده26 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، هر وسیله نقلیه بخواهد تردد نماید هم باید دارای پلاک و راکب نیز ملزم به داشتن گواهینامه است.

همچنین ثانیا برابر ماده 26 آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرکس بخواهد با هرنوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی نماید باید گواهینامه متناسب رانندگی با آن وسیله نقلیه را دارا باشد.

کیوان دلیلی افزود: موتورسیکلت‌های پاکشتی حسب ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی که بیان می دارد «هر وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری که در راهها حرکت می کند و وسایل نقلیه کشاورزی صنعتی، عمرانی باید دارای پلاک باشند» که با عنایت به این گونه موتورها از مبادی غیر رسمی وارد کشور گردیده‌اند قابلیت شماره گذاری و تاسیس پلاک را ندارند.

 

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>
 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط