1401/08/17-16:36

انتشار دو فراخوان جذب پزشک در یک هفته در هرمزگان

انتشار دو فراخوان جذب پزشک در یک هفته در هرمزگان

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در یک هفته اخیر و بدنبال کاهش پزشک عمومی در این استان، دو فراخوان جذب پزشک منتشر کرده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، دو ماه پیش حسین فرشیدی رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاون کنونی بهداشتی وزیر بهداشت و درمان در گفت‌وگویی رسانه‌ای از کمبود پزشک عمومی در استان خبر داده بود و گفت: این دانشگاه برای بسیاری از خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت با کمبود پزشک عمومی مواجه است.

هفته گذشته نیز خبرگزاری فارس در گزارشی از کمبود پزشک در بیمارستان کودکان بندرعباس خبر داده بود که به همین دلیل و شیوع آنفولانزا در میان کودکان در هرمزگان، برای یک ویزیت ساده در بیمارستان کودکان دو تا سه ساعت معطلی وجود دارد و از سوی دیگر ظرفیت بیمارستان کودکان نیز برای چند روز تکمیل شد. دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز این معطلی عمده مردم در این بیمارستان را ناشی از کمبود پزشک عمومی در این بیمارستان عنوان و از انتشار فراخوان جذب پزشک عمومی ویژه بیمارستان کودکان خبر داد.

 

حالا به فاصله یک هفته از فراخوان قبلی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان فراخوان تازه‌ای برای جذب پزشک عمومی برای مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت منتشر کرده است.

در این فراخوان جدید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، حداقل 29 نیاز به پزشک عمومی اعلام شده که برای مراکز جامع سلامت و بهداشت جناح، تیسور، دهو، گونمردی، شمیل، نصیرایی، طبل، زهوکی، سیرمند، قطب آباد، نازدشت، پاقلاتان، بن در، سرنی، گهکم، گوهران، گابریک، فارغان، لارک، لمزان، پیوشک، جنت آباد (رودان)، برنطین و توکهور و لیردف است.

حالا با وجود کمبودهای درمانی در هرمزگان در حوزه زیرساخت، کمبود پزشک و نیروی متخصص نیز بر مشکلات افزوده است و ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی برای رفع این کمبود از طریق افزایش سهمیه جذب پزشک برای استان‌های محروم و کمتر برخوردار را دوچندان ساخته است. از سوی دیگر ضرورت دارد تا مشکلات تأمین و جذب پزشکان در ساختار بهداشت و درمان کشور به خوبی پیگیری شود تا مشکلات این قشر نیز کاسته و بتوانند متمرکز بر حرفه خویش شوند. 

علاوه بر این لازم است تا تعرفه‌های حوزه درمان نیز بروز رسانی شود تا بیمه‌ها دستمزد مناسب‌تری به آنان پرداخت کنند.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط