1401/08/11-17:41

اعضای بنیامین آبگون به 3 بیمار نیازمند اهدا شد

اعضای بنیامین آبگون به 3 بیمار نیازمند اهدا شد

اعضای بنیامین آبگون جوان 15 ساله دوژی که بر اثر تصادف دچار ضربه مغزی شده بود، با رضایت والدین به 3 بیمار نیازمند جان تازه‌ای بخشید.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، محمود حسین پور رییس واحد اهدای عضو هرمزگان امروز اظهار کرد: بنیامین آبگون، جوان ۱۵ ساله نودژی از توابع شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان در تاریخ ۳۰ مهر بر اثر تصادف دچار ضربه به سر و شکستی پا می‌شود که با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از نودژ به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل می‌شود.

 

دکتر حسین پور در ادامه افزود: به رغم اینکه این جان آفرین بزرگوار به صورت اورژانسی و در همان ساعات اولیه پذیرش، تحت عمل جراحی قرار گرفت؛ متاسفانه به علت شدت آسیب وارده و گستردگی خونریزی، سطح هوشیاری بنیامین، افت و در تاریخ ۷ آبان مرگ مغزی وی با انجام معاینات لازم از قبل سی تی اسکن مغز و معاینه توسط متخصصین جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، داخلی، بیهوشی و پزشکی قانونی تایید شد.

 

بعد از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده بزرگوارش مبنی بر اهدا اعضای بدن عزیزشان به بیماران نیازمند عضو پیوندی، هماهنگی لازم جهت اعزام جراح، از مرکز پیوند شیراز انجام و شب گذشته کبد و کلیه‌های بنیامین جهت پیوند به بیماران نیازمند برداشت و به مرکز پیوند قطب فارس فرستاده شد.

 

دو روز پیش نیز کبد زهرا روشی نوزاد 10 ماهه رودانی به یک کودک دو ساله در شیراز پیوند داده شد.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط