1401/08/08-13:04

معین وزیری: احقاق حق کارگران از اولویت‌های اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان است

معین وزیری: احقاق حق کارگران از اولویت‌های اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان است

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه احقاق حق کارگران استان از اولویت‌های اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان است گفت: بیش از 2061 مورددادخواست در هئیت‌های تشخیص هرمزگان رسیدگی شد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مجتبی معین وزیری، مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان امروز با بیان اینکه این اداره کل در هدف گذاری بر اساس اهداف دولت سیزدهم اقدام به فعال سازی حوزه‌های ارتباط با قشر کارگری استان ورود جدی داشته و نسبت به احقاق حقوق این قشر از جامعه با حساسیت کار را دنبال می نماید، بیان داشت: عملکرد شش ماهه ابتدای سال جاری مدیریت روابط کار استان گواه این مدعا می باشد . 

 

وی افزود: رسیدگی به بیش از 2061 مورددادخواست در هیأت‌های تشخیص استان در شش ماهه نخست سال، بیش از دو هزار دادخواست در شعبات رسیدگی به دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی اعلام وصول شده است و 1191 دادنامه در هئیت های تشخیص شهرستانهای استان صادر شده است که از این تعداد 380 پرونده بصورت توافقی و سازشی حل و فصل شده است.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا شهریورماه 73 مورد طرح طبقه بندی مشاغل حوزه روابط کار استان مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در شش ماهه سال جاری، تعداد 70 مورد گواهی تعیین صلاحیت شرکت خدماتی، پشتیبانی ، فنی و مهندسی صادر گردیده است.

 

معین وزیری افزود: در شش ماهه سال جاری تعداد 49 رای از آراء اداره کل استان در شعب دیوان عدالت اداری تایید گردیده و این میزان 85 درصد از آراء ارجاعی به دیوان می باشد.

 

وی در پایان با اشاره به بررسی و تایید آیین نامه های انضباط کار در جهت ضابطه مند نمودن کارگاه و اجرای مقررات ماده 27 قانون کارگفت در این زمینه ، تعداد 11 مورد تایید انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط