1401/07/29-11:14

کشت قراردادی سبب بهبود اقتصاد کشاورزی در کشور می‌شود

کشت قراردادی سبب بهبود اقتصاد کشاورزی در کشور می‌شود

یک کشاورز نمونه هرمزگانی گفت: کشت قراردادی مدل خوبی برای جلوگیری از خسارات ناشی از ازدیاد کشت یک محصول در کشور به کشاورزان است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز، مسعود رضایی از کشاورزان نمونه منطقه تازیان استان هرمزگان اظهار کرد: کشت قراردادی مدل خوبی برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان است.

 

وی با بیان این که گاه بدلیل ناآگاهی کشاورزان از میزان تولید یک محصول در منطقه دیگر در استان و یا حتی خارج از استان، محصول تولیدی روی دست کشاورزان باقی می‌ماند و خریداری برای آن وجود نداشت، افزود: این مدل از کشت می‌تواند سبب جلوگری از خسارت به کشاورزان شود و اقتصاد کشاورزی را بهبود می‌بخشد.

 

رضایی در همین زمینه توضیح داد: اگر بدانیم که کشور امسال نیاز به کشت بیشتر کدام محصول را دارد و یا در دیگر استان‌ها کدام محصول را کاشته‌اند تا ما میزان کشت خودمان را با آن تنظیم کنیم، دیگر محصول به صورت تلنبارشده روی دست کشاورز باقی نمی‌ماند و خرید مناسب یک محصول از کشاورز سبب خواهد شد تا اقتصاد کشاورزی در کشور رونق بگیرد.

 

این کشاورز نمونه با قابل تقدیر خواندن اقدام وزارت جهاد کشاورزی برای کشت قراردادی، عنوان کرد: در دو دهه اخیر بنده بارها سراغ دارم که بدلیل عدم توازن در کشت محصولات کشاورزی، هزاران تن پیاز، بادمجان و گوجه روی دست کشاورزان باقی می‌ماند که بحمداله با کشت قراردادی می‌توان از این قبیل آسیب‌های بزرگ اقتصادی به کشاورزان جلوگیری کرد و کشاورز لااقل می‌داند که محصول تولیدیش با قیمت معقولی از او خریداری می‌شود.

 

رضایی، خودکفایی کشور در برخی محصولات مهم و استراتژیک بخصوص در گندم و ذرت و جو را در گروی برنامه ریزی دقیق و اهمیت دادن به بخش کشاورزی و رعایت الگوی کشت متناسب با شرایط هر منطقه دانست و تصریح کرد: در زمینه کشت خارج از فصل نیز باید یک برنامه ریزی دقیقی توسط وزارت جهاد کشاورزی در کشور صورت گیرد تا یک ظرفیت بزرگ اقتصادی کشور بیش از پیش شکوفا شود.

 

 

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط