1401/07/21-18:49

جزییات حضور همزمان ناوگروه‌های ایران و هند در بنادر نظامی یکدیگر

جزییات حضور همزمان ناوگروه‌های ایران و هند در بنادر نظامی یکدیگر

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش از حضور همزمان ناوگان نظامی ارتش ایران و هند در بنادر نظامی یکدیگر خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، امیر دریادار دوم رضا قربانی فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب و فرماندهی منطقه یکم امامت نداجا ظهر امروز در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه نیروی دریایی هندوستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز میزبان سه فروند شناور نظامی از نیروی دریایی هند هستیم که این حضور ضمن تقویت ارتباطات صلح و دوستی میان دو ملت سبب ارتقای همکاری‌ها و تعاملات آموزشی و انتقال دانش نظامی خواهد شد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش در سایه مسئولیت ذاتی خود در حفظ منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران در آبهای سرزمینی و بین المللی وظیفه توسعه دیپلماسی دریایی را نیز دارد و این مراودات جریان دارد.

 

امیر قربانی ادامه داد: اکنون ۳ فروند شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سواحل عمان (بندر سلاله) و هندوستان (بمبئی) پهلو گرفته‌اند و مراودت‌ها و دید و بازدیدها و تعاملات آموزشی خود را در میان می‌گذارند.

وی به اقامت ۳ روزه ناوگروه هند که امروز در بندرعباس پهلو گرفتند، اشاره و بیان داشت: برنامه‌هایی برای این ۳ روز تدارک دیده شده که امیدواریم سبب افزایش سطح تعاملات دو نیروی دریایی ایران و هندوستان شود.

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط