1401/07/23-11:34

خلیج فارس میدان جولان مستکبران نیست/ روایت دست برتری که رفتار بیگانگان را اصلاح کرد

خلیج فارس میدان جولان مستکبران نیست/ روایت دست برتری که رفتار بیگانگان را اصلاح کرد

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه گفت: خلیج فارس قله رشادت فرزندان ملت ایران و محل سیلی‌زدن‌های پی در پی در گوش استعمار است که می‌خواست با قلدری، منافع ملت ایران را چنگ بزند.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، سردار عباس غلامشاهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: خلیج فارس قله رشادت فرزندان ملت ایران است که برای همیشه تاریخ می‌درخشد.

 

وی با بیان این که استعمارگران در این خلیج فارس سیلی‌های مهم و بزرگی از ملت ایران خورده‌اند، افزود: برایشان سنگین است که در منطقه‌ای که روزی هرچه می‌خواستند و اراده می‌کردند، انجام می‌شد حالا یک ملتی با اقتدار ایستاده و به آنها سیلی می‌زند و جلوی چنگ انداختن آنان به منافع ملی را می‌گیرد.

 

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با ضروری خواندن آگاهی بخشی به نسل جوان جامعه امروز در مورد رشادت‌های صورت گرفته در تاریخ این سرزمین بخصوص در ایستادگی در برابر استعمارگران و مستکبران عالم، خاطرنشان کرد: نسل امروز ما باید با حماسه‌های رقم خورده بدست شهیدانی همچون نادر مهدوی، دارا و رییسی، آبسالان و محمدی و گلزاری و درویشی و سهرابی آشنا شود و عظمت و شکوه حاصل از رقم خوردن این حماسه‌ها را بداند.

 

سردار غلامشاهی ادامه داد: محصول ایستادگی ما خودکفایی است. خودکفایی در مسیری که دشمن می‌خواست با آن به ایران ضربه بزند و ملت ایران را گرفتار کند اما با همت جوانان همین مرز و بوم، گرفتاری‌ها به گشایش بدل شد و راهی به لطف خدا گشوده شد که ملت ایران محتاج بیگانه نشود و نمونه آن را می‌توان در خودکفایی نیروهای مسلح کشورمان در تولید انبوه جنگ‌افزارهای مورد نیاز خود و نیز تجهیزات دفاعی بی‌شماری دید که اگر آنها را در اختیار نداشتیم، آنان هرچه می‌خواستند را در همین خلیج فارس به ما تکلیف می‌کردند و ما چاره‌ای جز اطاعت نداشتیم.

 

وی تأکید کرد: نمونه دیگری از خودباوری در ایران، ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است. آنها می‌خواستند با گسترده ساختن دامنه تحریم، ما را در بنزین و گازوییل نیز محتاج و گرفتار نگه دارند اما فرزندان همین مرز و بوم در عرصه خودکفایی خوش درخشیدند و با ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس توانستند تولید بنزین را در کشور با جهشی بزرگ همراه کرده و ایران را از واردات روزانه بنزین بی نیاز کنند.

 

سردار غلامشاهی، ساخت این پالایشگاه و ساخت دیگر تجهیزات بومی در حوزه‌های مختلف در کشور از جمله ناو شهید سلیمانی و پهپادها و تجهیزات متنوع دریایی و انواع موشک‌ها و تجهیزات ارتباطی و راداری مختلف را اثر و برکت شهدایی دانست که خون پاک خودشان را نثار امنیت و اقتدار ایران اسلامی کردند.

 

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه همچنین گفت: دشمن از «ایران قوی» بشدت می‌ترسد ولی بدانید که ملت ایران راه خود را یافته و سنگ اندازی‌ها در این مسیر راه به جایی نخواهد برد و نسل جوان امروز ما قطعا با آگاهی از رسالت آینده خود، راه خود را پیش خواهد گرفت و نسل به نسل این سرزمین با رشادت و ایمان به خدا، قدرت خویش را به تکامل خواهد رساند.

 

وی در ادامه به ماجرای دزدی نفت کشورمان از سوی رزم‌ناو آمریکایی اشاره و عنوان کرد: در عمق 80 مایلی دریا نفت ملت ایران را دزدیده بودند و قصد بردن آن را داشتند اما با رشادت فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی سپاه، نفت دزدیده شده را از چنگ آنها در آوردیم و اگر این ایستادگی نبود، این قبیل اقدامات برای آنان به رویه‌ای تبدیل می‌شد.

 

سردار غلامشاهی تصریح کرد: امروز ما در دریا دست برتر را داریم و با انواعی از شناورهای سطحی و رزمی و ناوهای لجستیکی و ... از کیان کشور دفاع می‌کنیم و در این میدان متوقف نخواهیم شد و روز به روز بر دانش و توان و تکنولوژی خود در سایه ایمان به خدا می‌افزاییم.

 

 

 

 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط