1401/07/24-18:19

کسب جایزه بنیاد فرهنگی البرز توسط دانش آموزان هرمزگانی

کسب جایزه بنیاد فرهنگی البرز توسط دانش آموزان هرمزگانی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از کسب جایزه بنیاد فرهنگی البرز توسط دو دانش آموز هرمزگانی خبر داد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، حسن خدامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان ظهر امروز  در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در شصتمین سال جایزه بنیاد البرز، امیر حسین مقبلی از مقطع متوسطه اول آموزشگاه  جوادالائمه (عضو فعال پژوهش سرای ناحیه دو بندرعباس ) و فاطمه شبل الحکما  مقطع متوسطه دوم فنی و حرفه ای از آموزشگاه نمونه خلیج فارس (عضو فعال پژوهش سرای ناحیه یک  بندرعباس) جایزه بنیاد فرهنگی البرز را کسب کردند.

 

وی ادامه داد: برای انتخاب این دانش آموزان ابتدا مطابق شیوه نامه ارسالی بنیاد البرز دانش آموزانی که بیشترین افتخارات علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی را در طول سالهای تحصیلی خود کسب کرده اند، (در مقطع متوسطه اول پایه نهم  و متوسطه دوم پایه دوازدهم) به آن بنیاد معرفی می‌شوند و بعد از داوری کشوری، برترینها مشخص و اسامی آنها به استانها ابلاغ می گردد.

 

به گفته خدامی، بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ تقدیر و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی، تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» به همت مرحوم حسینعلی البرز، تأسیس و وقف شده و طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نخبه برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است.

 

دانش آموزان استان هرمزگان ، اعضای فعال پژوهش سراهای دانش آموزی در سه دوره قبل نیز  توانستند این جایزه را دریافت کنند که خود شاهد استعداد و توانائی دانش آموزان این استان است.

 

در سال سال تحصیلی 1389 سیده کیانا قریشی از مدرسه فرزانگان ناحیه یک بندرعباس، فاطمه جابری مدرسه نمونه رشد ناحیه یک بندرعباس وسمانه خاوند مدرسه اندیشه دولاب منطقه شهاب قشم برنده این جایزه شدند و در سال  تحصیلی 1390 نیز امیر مهدی جعفری از آموزشگاه اسدپور ناحیه دو بندرعباس و مبینا وطن خواه از آموزشگاه فرزانگان ناحیه یک بندرعباس و در سال تحصیلی 1400 نیز دیانا دانش از آموزشگاه  نمونه دولتی نورالهدی ناحیه یک بندرعباس و نگین دیگ زاده از آموزشگاه فرزانگان ناحیه ۲ بندرعباس برنده این جایزه شدند.

 

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div> <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

نظرات

captcha

اخبار مرتبط