1401/07/18-09:42

پذیرش سطح 4 حوزه علمیه در هرمزگان برای اولین بار

پذیرش سطح 4 حوزه علمیه در هرمزگان برای اولین بار

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: امسال برای نخستین بار سطح چهار حوزوی (دکتری) در حوزه علمیه خواهران بندرعباس راه‌اندازی شده است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان امروز اظهار کرد: 100 هزار نفر در 500 حوزه علمیه خواهران در کشور مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در هرمزگان ۱۵ حوزه علمیه خواهران در سطح ۲ (لیسانس) و ۳ (فوق لیسانس) فعال است که شمار زیادی از فارغ‌التحصیلان در آموزش و پرورش مشغول هستند. امسال نیز برای نخستین بار سطح چهار حوزوی (دکتری) در حوزه علمیه خواهران بندرعباس راه‌اندازی شد. سال گذشته در بخش فرهنگی انجمن زن و خانواده کشور رتبه نخست و در کانون قرآن و عترت هم مقام دوم را در کشور کسب کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران استان در طرح مدرسه انقلاب، ایده‌های برتر و گروه‌های جهادی نیز رتبه‌های برتر کشور را از آن خود کرد. در جشنواره علامه حلی مشترک خواهران و برادران نیز طلاب هرمزگانی از بین ۳۱ استان، مقام سوم کشور را به خود اختصاص دادند.

حجت الاسلام اسماعیل نیا با اشاره به اینکه طلاب استان تاکنون ۱۰ کتاب چاپ کرده‌اند، یادآور شد: ۱۲۰ مقاله طلاب حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان نیز در کتاب گام دوم انقلاب به چاپ رسیده است. ۹ آذر سال جاری، همایش بین‌المللی فاخر به نام «مادران فاطمی» با ویژگی معرفی شهیده فاطمه نیک که ۸ نفر از خانواده‌اش را تقدیم انقلاب کرده است در بندرعباس و جزیره هرمز برگزار می‌شود.

 

<div id="div_eRasanehTrustseal_85038"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(85038, true);</script>

 



 

نظرات

captcha

اخبار مرتبط