1401/07/16-17:52

ماجرای مینی که شهید مهدوی سر راه سوپرنفتکش بریجتون کاشت/ آمریکایی‌ها مست از قدرت به ناگاه درهم شکستند

ماجرای مینی که شهید مهدوی سر راه سوپرنفتکش بریجتون کاشت/ آمریکایی‌ها مست از قدرت به ناگاه درهم شکستند

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه گفت: امداد الهی با شهید مهدوی همراه شد و در شرایطی که قرار بود کشتی دیگری با این مین برخورد کند اما سوپر نفتکش بریجتون با این مین برخورد کرد.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، سردار مرتضی زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه ظهر امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با تبریک میلاد رسول خدا و هفته وحدت و روز نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: فلسفه نام‌گذاری روز نیروی دریایی سپاه بواسطه حماسه غرورآفرینی است که رزمندگان این نیرو در 16 مهر 1366 در مواجهه مستقیم با استکبار جهانی آفریدند و سیلی فراموش ناشدنی به آمریکایی‌ها زدند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بواسطه اتفاقاتی که در آن زمان افتاد، مقاطعی از دوران دفاع مقدس را تقسیم بندی کرده‌اند که شامل شروع تهاجم، سد و ممانعت از پیشروی دشمن با دست خالی در برابر لشکر تا بن دندان مسلح، شروع سازماندهی و اقدامات بعدی، انجام عملیات‌های متنوع با حضور ارتش، بسیج، سپاه، جهاد سازندگی و سپس عقب راندن ارتش بعث به مرزهای بین المللی و مقطع بعدی تعقیب متجاوز با اجرای عملیات والفجر 8 صورت گرفت که عملیاتی محیرالعقول بود که با اتکای به خدا و ایثار و شجاعت به نتیجه رسید.

 

سردار مرتضی زارع

سردار زارع با بیان این که انجام عملیات والفجر 8 و ارتقای تراز توان دفاعی کشور، دشمنان را دچار خواب آشفته‌ای کرد، عنوان داشت: در ابتدای سال 66 که دو سال از تشکیل نیروی دریایی سپاه می‌گذشت، عملا دشمن با این تصور که راههای پشتیبانی رزمندگان اسلام را در دریا می‌تواند بندد، وارد عملیات‌های دریایی بر علیه ایران شد و تلاش داشت تا همه شکست‌هایش را در جبهه‌های جنوب و غرب کشور در دریا جبران کند اما در مجموعه درگیری‌هایی شاهد حماسه‌های بزرگی بودیم که هیمنه آنها را در دریا هم شکست.

وی نقش شهید نادر مهدوی و دیگر شهدای سروقامت نیروی دریایی سپاه را در شکستن هیمنه آمریکایی‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: کشورهای حامی صدام در خلیج فارس برای تأمین امنیت شناورهای تجاری خودشان در خلیج فارس در جنگی که با ملت ایران به راه انداختند، متوسل به آمریکایی‌ها شدند و از یک سو بدنبال ضربه زدن به اقتصاد و تجارت ایران بودند و از سوی دیگر خودشان را پشت آمریکایی‌ها پنهان کرده بودند.

لاشه کشتی بریجتون

 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: آنها برای بدست آوردن دست بالا در مذاکرات منتهی به صدور قطعنامه 598 ، عملا بر شدت و دامنه فشارهای خود در منطقه خلیج فارس افزودند و در این مقطع آمریکایی‌ها با تغییر نام یک سوپر نفتکش از نام الرخاء به بریجتون و حرکت دادن آن از بندر فجیره به سمت کویت، پس از ورود به خلیج فارس در حالی که 130 خبرنگار را بر آن سوار کرده بودند و مرتبا آن را اسکورت و پشتیبانی می‌کردند، در 13 مایلی جزیره فارسی با مینی برخورد کرد که شهید مهدوی و همرزمان او در مسیر این کاروان کاشته بود.

بریجتون پس از اصابت مین دریایی

 

سردار زارع گفت: امداد الهی با شهید مهدوی همراه شد و در شرایطی که قرار بود کشتی دیگری با این مین برخورد کند اما سوپر نفتکش بریجتون با این مین برخورد کرد و آمریکایی‌ها که یک نمایش بزرگی تدارک دیده بودند، با چنان حقارتی مواجه شدند که نمونه‌ای برای آن وجود نداشت.

وی در همین زمینه توضیح داد: نیروی دریایی سپاه در آن زمان بسیار نوپا بود و مین ریزی توسط شهید مهدوی و یارانش با شرایط سختی انجام شد و شناورهای محدودی داشتند اما دست خدا با او یار شد.

معاون نیروی دریایی سپاه به دیدار شهید مهدوی با حضرت امام خمینی (ره) نیز اشاره و گفت: چند روزی پس از آن حماسه بزرگ که هیمنه آمریکا را در هم شکسته بود، شهید مهدوی و جمعی از یارانش با امام راحل دیدار کردند و امام پیشانی شهید مهدوی را بوسید.

وی خاطرنشان کرد: در 16 مهر 1366 شهید مهدوی و یارانش در اطراف جزیره فارسی بار دیگر با آمریکایی‌ها درگیر می‌شوند و در حالی که او موفق به انهدام بالگرد آمریکایی‌ها می‌شود اما اسیر دشمن می‌شوند و آنها او را به شیوه‌ای قرون وسطایی شکنجه و به شهادت رساندند و حتی روزی که پیکر او و دیگر شهدا را تحویل دادند، دستان او را بسته بودند و این نشانه عظمت این سردار غیور اسلام و نشانه بزدلی و خفت آمریکایی‌ها است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط