1401/07/09-15:23

توطئه ایجاد اختلاف و تجزیه ایران جدی است

توطئه ایجاد اختلاف و تجزیه ایران جدی است

یک دکترای مطالعات اجتماعی با تأکید بر ضرورت تقویت سواد رسانه‌ای در جامعه، گفت: توطئه ایجاد اختلاف و تجزیه ایران جدی است.

به گزارش نگاه جنوب ایران نیوز به نقل از فارس، محمد کمالی باغستانی دکترای مطالعات اجتماعی و مدرس دانشگاه اظهار کرد: در زمینه اغتشاشات اخیر بایستی توجه کنیم به این مسئله که امروز دشمن از طریق اغوا و تحریک کردن جوانان و در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای با استفاده از اهرم رسانه‌های لندنی و ضد انقلاب در فضای مجازی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی و از طرفی با تحریک قومیت‌های مختلف سعی بر نگاه تجزیه طلبانه دارد.

 

وی افزود: حکمرانی رسانه‌ای حتی در آمریکا و اروپا نیز جدی گرفته و شبکه‌های اجتماعی باید تحت قانون همان کشور مورد استفاده قرار گیرند.

 

به گفته این مدرس دانشگاه، ارتقای سواد رسانه‌ای میان جوانان و نوجوانان جامعه ما یک ضرورت است و طبیعی است که ما امروز در یک جنگ رسانه ای نابرابر قرار داریم. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحت نفوذ آمریکای جنایتکار تا انگلیس خبیث و ... هستند و همواره با استفاده از ابزار تحریف و سیاه نمایی از وضعیت کشور، روحیه امید و نشاط جامعه ما را هدف گرفته‌اند.

 

کمالی ادامه داد: هویت‌های فیک و غیر واقعی برخی از افراد دشمن در فضای مجازی با مطالب اغواکننده و هیجانی از یک سو و نیز تلاش برای اثرگذاری بر اذهان نسلی که سختی‌های گذشته این سرزمین را حس نکرده و ما نیز در برنامه ریزی فرهنگی برای او کم کاری کرده‌ایم، بسترساز رخدادهای اعتراضی شده که دشمن سوار بر این امواج بدنبال اغتشاش در کشور است.

 

وی همچنین تأکید کرد: بازگو کردن تاریخ این سرزمین و بیان مخاطرات و تهدیدهایی که دشمن برای این ملت در دهه‌های گذشته بوجود آورده و نیز بیان رشادت‌های افزون بر200 هزار شهید و بیش از یک میلیون جانباز و رزمنده و ایثارگر و آزاده می‌تواند روشنگر اذهان نسل تازه این کشور و خنثی کننده پاره‌ای از سیاه‌نمایی‌هایی باشد که این روزها در بستر شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی‌ شاهد آن هستیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط